Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

TSH 0,08

124

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Alle!

    Er ny her inde, og vil høre om nogen af jer har navnet på en god endokrinolog?

    Gerne på sjælland, og det er ligemeget om det er i privat eller offentlig praksis.

    Vil sætte pris på svar, da jeg synes det er svært at finde en som forstår og vil behandle en, når ens normalverdier "kun" er lave, og dermed indenfor normalen, mens ens symtom er som en som har for lavt et stofskifte..


    Takker på forhånd,

    Rex
  • Indstillinger
    Hej Inge
    Godt at høre du er i bedre hænder..
    Jeg har hashimotos, siger de kloge:o) men med for højt stofskifte.
    Jeg har svinget mellem 0,02-2,2, i vel og mærket snart 2 år!! blev dog indlagt da den var 0,02 med en hvilepuls på 120 og opkast og et hjerte der ville ud af kroppen.. Meen det er jo ikke farligt fik jeg afvide.. men slår jeg op i min sygeplejelære-bog står der noget helt andet.. At gå rundt med så højt stofskifte skal man reagere på..

    Held og lykke
    Hilsen Tanya
  • Indstillinger
    Nu er der jo gået næsten 2 år siden mine "desperate" indlæg, og min TSH er
    helt stabil, og jeg er blevet meget meget klogere.
    Det er mig dog stadig en gåde, hvordan en endokrinolog kunne bede en patient (mig) om at sætte Eltroxin dosis op med 25 mg om dagen eller 175 mg ugentlig.
    Jeg har det faktisk på "skrift", for da jeg ringede til ham, for at fortælle, at jeg igen havde det dårligt, var svaret, "få din læge til at sende mig en henvisning" og så "send mig en mail".
    Og svaret var, du skal sætte dosis op fra 100 mg pr. dag, således, at du tager 100 mg hveranden dag og 150 hveranden dag.
    Hvor har man dog været naiv!!
    I dag var "den i hvert fald ikke gået"!
    Tak for informationen Tanya, men jeg kommer aldrig mere i den situation.
    Jeg kan anbefale Hans Perrils private praksis i Studiestræde 51, Kbh.
    tel. 33124001.
    Hilsen Inge
  • Indstillinger
    Hej Tanja jensen
    Jeg kan læse at du har hashimotos med højt stofskifte.

    Jeg har også hashimotos og fik det for 1½ år siden, men nu er jeg trappet ud atf eltroxinen, men tsh har ikke flyttet sig og er stadig på 0.01.
    Jeg har fohøjet tpo som viser jeg danner antidstoffer mod mig selv, og den blodprøven trap er også forhøjet, og dette skulle indikere at jeg har fået graves sygdom. Så nu er jeg sat i behandling med thimazol 5 mg. dagligt.
    Du skriver at din tsh svinger mellem 0.02- og 2.2
    Og nu kommer spørgsmålet, har du svært ved at regulere dit stofskifte når det både er lavt og højt? og hvor tit får du taget blodprøve?

    Ha´en god solskinsdag til alle.

    Hilsen helle63
  • Indstillinger
    Hej Helle
    Grunden til de siger hashimotos, og ikke graves er at jeg danner tpo, som nu er over 5000 og stiger konstant.. Ved graves hedder antistofferne vist noget andet..
    Jeg har aldrig haft for lavt stofskifte, og det undrer dem.. Hele mit forløb er svært at forklare.
    Jeg fik meget kort eltroxin først 50 mg hver 2 dag og gik hurtig ned på 25 mg hver 2 dag, men måtte selvfølgelig stoppe igen. Må dog sige at de hjalp mig på kvalme og humør.

    Så mit forløb i det hele taget og mine t3 og t4 er svære at styre.

    Hilsen Tanya
  • Indstillinger
    Og Inge:o)

    Gud ja, det er længe siden at du har skrevet det, man kigger jo ikke på datoen:o)
    og tak for anbefalingen, prøvede at spørge herinde om nogen kunne anbefale et godt beh. sted (1 svarede) hvilket egentlig var lidt mærkeligt..

    Har du antistoffer, Inge og er de under kontrol??

    Hilsen Tanya
  • Indstillinger
    Hej Tanya.
    jeg må blive dig svar skyldig, jeg ved det ikke.
    Da jeg fik konstateret lavt stofskifte, blev de ikke målt.
    Det var først efter et år, da jeg langt om længe fik henvisningen til endokrinologen, de blev målt.
    TPO var da 250 og det betød ingenting, sagde han!
    Det skulle op på mange tusind før det havde betydning, og jeg har aldrig fået målt det siden.
    Hilsen Inge
  • Indstillinger
    Jeg er ny, har det meget dårligt ; tpo er høj og tsh på 7.6.
    min egen læge er meget sød og prøver at hjælpe mig, men hun ved ikke til hvilken endokrinolog hun skal henvise mig. Jeg bor i KBH- området.
    Har I nogle erfaringer med læger fra udlandet, måske Belgien; jeg har hørt om Thierry Hertoghe som anvender naturlige hormoner. Har i nogle erfaringer med det ? jeg er ret desperat. Hjælp !!!!!
    Margrethe
  • Indstillinger
    Hej :-) jeg har haft det skidt i nogle år .har været ved min egen læge og fået taget blodprøver som så fine ud .men det er nogle år siden .jeg har alle de symptomer på lav stofskifte ....som tage på i vægt ...koncentrationsbesvær ..depression ...forhøjet kolesterol ...muskelsmerte ....min mor har haft struma ......jeg føler som noget sidder og trykker i halsen .drikker jeg noget der er kold er det som det stopper i halsen ......jeg har trykken og som om det bruser og summer for øren ...jeg har dyrket meget sport .men som om jeg ikke gider noget mere ....kan se i har anbefalet en god læge ..... Hans Perrils private praksis i Studiestræde 51, Kbh.
    tel. 33124001. ....... men jeg bor midt i Jylland ...synes det er lidt langt at rejse ...er der nogen som kan andbefale en her i Jylland ...på forhånd tak .
  • Indstillinger
    Jeg har et TSH på omkring 1,5 -0,88
    Lige nu er den på 0,66
    Er det normalt - Har en masse symptomer på at jeg ikke har det godt
Log in eller Registrér for at kommentere.