Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Til Heinrichsen87

Redigeret 3 september, 2008, 17:25 i Endometriose
Hej med dig:-)

Så vidt jeg har kunnet læse er du blevet operere for 14 dage siden....hvordan har du det i dag, 14 dage efter. Er du stadig træt og hvordan oplevede du dagene lige efter? Kom du hurtigt på toppen?
Jeg skal selv til min første kikkertundersøgelse om 14 dage, er bare lidt nysgerrig omkring forløbet bagefter og hvor længe man skal regne med at være "ikke helt på toppen". Nu er dit bare så tæt på, så det ku være skægt lige at høre...

Tak for det!

Mange hilsner
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    selvom jeg ikke er hende skriver jeg lige til dig.
    jeg er blevet opereret et par gange. og er lidt vant til det nu men husker at den første gang selvfølgelig var den sværeste fordi man aldrig har prøvet det. jeg lå i sengen ca. 2 uger efter. men derefter blev det rigtig godt. jeg lå på sygehuset i 3 dage og kom så hjem. håber det kommer til at gå dig godt.
    m.v.h janne
  • Indstillinger
    Hej Hej:-)

    Jamen det er da bare dejligt at høre fra andre - måske jeg ikke kun skulle have henvendt det til H.87.

    Ahhhhhh..ok det var godt nok længe...altså i forhold til hvad jeg havde regnet med....men igen, jeg ved jo ikke engang om jeg har væv, så hvis de ikke finder noget, så er jeg vel frisk nok efter et par dage....men det er rart at vide at det faktisk godt kan tage lidt tid at komme sig. Det har andre nu også sagt...men ja, tror altså også første gag er den sværeste, fordi man ved jo ikke hvordan man har det efter og sådan..... min lille problematik består i at jeg har fødselsdag 3 dage efter og ikke ved om jeg kan regne med at jeg kan have gæster en hel dag, altså både veninder om formiddagen/eftermiddagen også familien om aftenen...lige nu tænker jeg jo bare, "jamen du er da frisk nok..", men igen, jeg ved det jo virkelig ikke!!!!!

    Ville bare gerne holde fødselsdag, som jeg plejer.....iøvrigt skulle jeg have været til her på tirsdag, men det lev desværre rykket:-(

    Tak for hjælpen:-) og ha' en rigtig god dag!!!!
  • Indstillinger
    jeg vil sige at skulle være oppe og istand til at holde fødselsdag 3 dage efter er nok kke noget jeg ville stile efter. hvor skal du opereres henne? altså hvilket hospital? selvom de ikke finder noget er de jo stadig inde og kigge og bare selve den procedure som jeg også har prøvet som min første var faktisk den værste. bare at man har fået så meget medicin i sig og luft i maven kræver min en uge at komme sig. jeg kunne slet ikke rejse mig selv ud af sengen uden hjælp fordi man har svært ved at bruge sine mavemuskler. så hvis du skal holde fødselsdag skal du ihvertfald nok have n til at hjælpe.
  • Indstillinger
    Jeg skal opereres på Furesø Privathospital - det sku ha været Søllerød, men de har vandskade.....

    Hmm....åh du har sikkert ret....måske jeg ikke skulle stile efter det.....:-(
  • Indstillinger
    forresten - hvis jeg nu bor alene, vil det så sige jeg helst skal have noge hos mig de første par dage eller????

    Hvis nu de ikke finder noget derinde, får man så kun det ene sår ved navnlen...eller får man ligegyldig hvad 3 sår????

    Tak igen:-)
  • Indstillinger
    vil sige at jeg har været rigtig glad for at have nogen ved mig alle de gange jeg er blevet opereret. ellers ved jeg ikke hvad jeg skulle have gjort. man får 3 sår lige meget hvad. den sidste gang her fik jeg endnu et. men de er meget små. det i navlen kan man slet ikke se med tiden og de andre to er meget små og gemmer sig godt.

    held og lykke. og tillykke med fødselsdagen til den tid. håber du kommer dig hurtigt efter operationen.
  • Indstillinger
    ahhhhh...ok på den måde, rart at vide!!!! Troede faktisk kun jeg fik et, hvis der ikke var noget at finde.....men igen, den viden jeg har fået ang. operationen, har jeg udelukkende tillagt mig genne jer søde piger, har absolut intet fået af vide af læger eller noget...så hvis jeg ikke havde jer, ja så anede jeg ikke hva der ville kommer til at ske!!!

    Jamen så finder jeg bare ud af eg kan være med nogen den første tid...det sku ikke ve et problem.......:-)

    Tusind tak for det hele og for fødselsdagshilsnen:-)

    Ha' det godt!!!!!
  • Indstillinger
    Hej du ;O)

    Jamen jeg kan også komme med lidt erfraing til dig. Jeg er også opereret af et par gange. Første gang var en alm. kikker operation - tre små huller og hjem næste dag, var på job igen ugen efter. Anden gang skulle jeg have fjernet den ene æggestok også gennem kikkert, der har jeg altså et lidt størrere ar efter det ca. 5 cm, men igen hjem dagen efter og på job igen 10 dage efter. Når du er blevet opereret, så lad være med at spille "helt" har du ondt - så bed om smertestillende, så du ikke længere har ondt, sørg for at komme op og gå, også når du kommer hjem, hold dig i gang, det er den måde du bedst kommer af med "luften" i maven. Jeg vil da nok sige at holde fødselsdag 3 dage efter, det er noget af et sats ;O)
    Held og lykke med det hele ;O)
    Hej fra Janni
  • Indstillinger
    Hej Hej:-)

    Jamen tusind tak, det er altid dejligt at høre fra lidt forskellige hvordan de har oplevet det:-)
    Det hjælper meget....men nu hvor det nærmer sig er jeg selvfølgelig begyndt at blive lidt nervøs...jeg er lige nu mest nervøs for hvordan det kommer til at føles bagefter..men det gode er jo at de smertestillende kan tage smerterne, så man ihvertfald ikke skal ligge og have ondt....men det er også bare fordi jeg har svært ved at forestille mig hvordan det er at blive opereret og man kan heller ikke helt sætte sig ind i hvordan det kommer til at være bagefter, når man aldrig har mærket det på egen krop:-)

    Mht. fødselsdagen, så har jeg fået hjælp, så jeg kan holde det også prøver jeg bare at tage det stille og roligt også håber jeg bare det går...vil bare så gerne holde noget:-) Så krydser fingre for at det går!

    Endnu engang tak for dine råd - det var dejligt!!!

    Ha' en rigtig god dag!

    Mange hilsner
    M
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har været igennem 2 kikkertoperationer.

    Ved den 1. kom jeg hjem dagen efter operationen, da jeg fik det enormt dårligt af narkosen/morfinen. Kastede op i et væk hele aftenen, og lå med drop indtil næste morgen. Jeg blev åbnet 3 steder ved denne operation. Jeg var sygemeldt i 1 uge efter, men lagde mig med bihulebetændelse i forlængelse af dette, så var sygemelt i 2 uger ialt.

    Ved min anden kom jeg hjem samme aften. Jeg havde på forhånd gjort opmærksom på at jeg blev meget dårlig ved min 1. operation, så jeg fik kvalmestillende allerede inden og under selve operationen. Og der virkede som en drøm, ikke den mindste antydning af kvalme havde jeg. Denne gang blev jeg kun åbnet 2 steder, selvom de i realiteten har lavet mere end ved den 1. operation, men det tror jeg hænger sammen med at det var en dygtigere læge. Jeg fik 2 ugers sygemelding, men holdt kun den ene.

    Det er meget forskelligt hvorledes man er påvirket efter en sådanne operation. Trætheden tror jeg alle er ramt af, men det er meget forskelligt i hvilken grad. Min største gene har været det lufttryk som den resterede luft danner, der har trykket på skuldre og bryst. Men der er nu mere ubehageligt end det gør ondt, synes jeg. Jeg var plaget af dette i ca. 5-6 dage efter min første operation, mens det allerede forsvandt dagen efter ved min anden operation (tror igen det hænger sammen med at det var en dygtigere læge).

    Håber at du kan bruge dette til lidt. jeg blev forresten opereret på Søllerød anden gang :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.