Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rifter i underlivet!!!

Redigeret 19 oktober, 2015, 10:58 i Kvindelige sexproblemer
Hej allesammen.
Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig..
Jeg har konstant svie og kløe i underlivet som kommer fra nogle rifter. Rifterne er formentlig kommet pga kløen. Det svier selvfølgelig efter sex men jeg tror ikke det er problemet da rifterne ikke kun er ved skeden men også ved endetarmsåbningen. Jeg er blevet behandlet mod svamp med canesten 3 gange det sidste år, men det har ikke hjulpet så jeg har udelukket svamp. Jeg har heller ikke klamydia..
Nogen der har lignende problem eller som kan anbefale mig noget til at hjælpe på healingen? for rifterne vil bare ikke forsvinde og der er snart gået et år, og min egen læge lader ikke til at kunne hjælpe mig!
Kan det være noget så simpelt som PH forandring?
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Men hægter mig lige på din tråd, da jeg har samme problem. Jeg har en stor rift ved skedeåbningen som jeg snart har haft et halvt år. Intet hjælper.. Så håber det er i orden jeg hægter mig på, hvis der skulle være nogen der ved noget.
  • Indstillinger
    Er de damer tjekket for sukkersyge?
  • Indstillinger
    Jeg har det på samme måde. Også lidt over et år. Jeg er kommet frem til at det nok er mine slimhinder. Prøv at google det. Jeg skal til en speciel hudlæge på bispebjerg hospital.
  • Indstillinger
    hej,

    jeg har i 4 år haft samme problem med svie, kløe og rift der ikke vil hele i underlivet og ved endetarmsåbningen. jeg har igennem de sidste 4 år været hos flere forskellige læger der ikke har kunne finde ud af hvad det er jeg fejler. jeg nu endelig fået at vide jeg har en hudsygdom der hedder Lichen Sclerosus.

    Det er ikke sikkert at du/I har den samme hudsygdom, men vores symptomer lyder meget ens og det er værd at undersøge.

    Mit råd er at få en anbefaling til en gynækolog og tal med hende.
  • Indstillinger
    Jeg har har også oplevet svie "dernede" og kigget lidt med et spejl. Opdagede så at det var små rifter, og et rødt område. Nogen der ved hvad det er, eller hvordan man kurere det? Ville bare være til stor hjælp
  • Indstillinger
    Heej altså a hvad jeg har læst jeg frem til så kommer rifter oftes a svamp pga ens ph værdi i underlivet, feks hvis man ofte går med trusse indlæg, tamponer eller er gravid... døjer selv med rifter og er ikke nåede det punkt hvor jeg har taget mig sammen til at gå til lægen.. men har indset at det nok blir min udvej ud a helvede:) mit råd er at du/i skal kontakte jeres læge, for det sikkert svamp.. og det behandles vist bare med en creme..
  • Indstillinger
    hej jeg har haft det samme. jeg fik konstateret kønsvorter. men men de var altså usynlige. de lå under huden så man kunne ikke se dem.. jeg har været igennem en masse undersøgelser fordi jeg simpelthen gik i stykke under samleje.. det har jeg døjet med i 7 år og først nu har de fundet ud af hvad det er.. det er meget frustrerende at have det. min gynækolog to en biopsi fra skede ingangen for at se om jeg havde en kronisk hud lidelse, men det var hpv-virus.... jeg har den desværre endnu for kunne ikke tåle behandlingen mod hpv virusen. mit hud faldt simpelthen af men skal i gang med en ny behandling til september... håber i kunne bruge det til noget... mange går rundt med hpv virusen uden de ved det....
  • Indstillinger
    Det var dog utroligt. Jeg som troede, jeg var den eneste med det problem. Underligt, det er så svært at hjælpe os. Har nogen fundet en løsning?
  • Indstillinger
    Jeg har lidt det samme problem, rifter omkring de indre og ydre skamlæber, hvor det svier og klør, og ved virkelig ikke hvad der er sket, men jeg tør ikke sige noget til lægen, eller min mor, da jeg kun lige er blevet 12, men er meget hurtigt udviklet angående min krop, har prøvet med salve, da det fik jeg at vide engang, hvis noget var hudløs hjælper det med savle, er gået rundt med det i en månedes tid, og det hjælper ikke.. så har i nogle forslag?.
  • Indstillinger
    Du fortæller at du kun lige er blevet 12 og, og det er derfor du ikke tør sige det til din mor.

    Jeg vil mene at det lige præcis er grunden til, at du skal gøre det. Det er slet, slet ikke rimeligt at en så ung pige, skal gå med sådan noget uden at spørge en voksen om hjælp.

    Hvis du nu havde en rift, der kløede i næsen eller i øret - så havde du jo for længst sagt det, ikke?

    Dine kønsdele er en lige så naturlig del af koppen som alt andet - og din mor har også sådan nogle, og kan sikkert hjælpe dig. Måske hun lige kan ringe til lægen for dig.

    Jeg gætter på, det er noget svamp eller noget, der generer dig, og det kan der nemt gøres noget ved, så sig det til din mor nu.
Log in eller Registrér for at kommentere.