Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mit haleben gør ondt!

Redigeret 7 oktober, 2011, 10:17 i Åben debat om smerter
Som titlen angiver, så gør mit haleben ufatteligt ondt! Jeg har søgt lidt på nettet, og til min ubehagelige overraskelse, så lider en del folk af dette i op til flere måneder. Men det underlige er, at jeg ikke har været udsat for et uheld og faldet på min bag eller har haft trænet intensivt. Det begyndte bare at forekomme om aftenen i forgårs, mens jeg sad ved min computer, og til sidst gjorde det så ondt, at jeg måtte lægge mig over i min seng og ligge på min ene side, da det også gjorde ondt at ligge på ryggen. Det gør utroligt ondt, når jeg skal vende mig om i sengen og rejse mig op fra den. Lige nu sidder jeg på en badering, men smerten kan stadig mærkes. Den eneste måde jeg kan undgå smerten på er ved at stå op.
Så mit spørgsmål er, om jeg virkelig kan forvente at opleve denne smerte i flere måneder, for så må jeg ærligt indrømme, at det er jeg ikke mand nok til at kunne holde til. Da jeg bor ude på ødemarken, så kan jeg desværre ikke komme i kontakt med en læge herude i weekenden, så jeg er nødt til at tage bussen hele vejen ind til Århus, hvor jeg kan forvente at skulle vente i et par timer, før jeg kan få talt med en læge om noget smertestillende eller evt. andre løsninger på mit problem. Problemet med dette er self. at jeg så skal stå op i flere timer, så jeg ville først forhøre mig her, om nogle har været udsat for nogle lignende og hvordan I kom igennem det? Og om det virkelig kan passe, at alt denne smerte kan komme fra at sidde for meget ned?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tjah jeg har selv haft halebenssmerter, men den ene gang var pga. uheld hvor jeg simpelthen brækkede det, anden gang pga. fødsel (og det sidstenævnte kan du da i hvert fald ikke relatere til :) ).

    Men jeg kom til at tænke på om du sidder meget ned i løbet af dagen? Kan det have noget at gøre med din siddestilling eller den stol du sidder på?
    Hvis det nu kunne være problemet, så vil der jo under alle omstændigheder gå et stykke tid inden smerterne forsvinder, men prøv med andre siddestillinger med mere rank ryg, så belastningen på halebenet mindskes (hvis du forstår?).

    Jeg synes du trods alt bør opsøge din læge. Måske ville en henvisning til en fysioterapeut kunne hjælpe også.

    Held og lykke med det.

    Trine
  • Indstillinger
    hej

    Jeg har nødagtig de samme smerter med halebenet, som du beskriver. det begyndte for tre dage siden og har ikke været i stand til at gå, sove på ryggen eller sidde ned lige siden. Jeg ringede til min læge igår, men fik at vide jeg skulle tage noget smertestillende og det var det..

    Hvor lang tid gik der før du fik det bedre?

    Maria
  • Indstillinger
    Kan kun anbefale dig, at skynde dig til en kiropraktor. Jeg gik selv i mange år med de smerter. Og ødelagde min hverdag.Mistede min uddannelse på københavns universitet og job hos tandlæge.

    Viste sig at ryg var fyldt med discusprolaps, hofteled og bækken "smadret" og stadig desværre styre min hverdag alt for meget.

    Og nej det er ikke sjovt at leve med smerter hele tiden...tror man selv skal have prøvet det før man forstår hvordan det påvirker alt.Påvirker en som menneske.
    Og kunne forstille mig, du måske også har ondt i " de ædler dele"...hi....men som oftes trækker det fra lysken og den vej ned..... Et smerte helvede.

    Jeg har været knap to år undervejs på danske sygehuse, intet hjælp fået. Og først da jeg selv opsøgte kiropraktor, har jeg fået håbet tilbage....

    Hilsen Line
  • Indstillinger
    Jeg har selv haft smerter i mit haleben i flere år nu...
    Det menes godt nok at skyldes at det har været brækket flere gange... Jeg har gået til alverdens behandlinger efterhånden, men den eneste der har virket rigtig godt har været varmebehandling og akupunktur, så det synes jeg da du skal prøve hvis du har mulighed for det...
    Sofie :)
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om i kan bruge dette til noget : for år tilbage styrtede jeg med en hest, lyder vildt men jeg landede rimeligt blødt på bagen, mærkede intet bagefter. Flere år efter begyndte det at gøre ondt når jeg sad længere tid af gangen, som blev værre og værre, og tilsidst kunne jeg slet ikke sidde mere. Så til lægen, derefter straks i røntgen som viste at halebenet var brækket ved styrtet og groet forkert sammen og udenpå bruddet blev der ved med at lægge sig mere og mere "knogle/kalk ?", så derfor blev det værre med tiden. Jeg fik fjernet det brækkede stykke haleben ved operation og har overhovedet ingen gener haft siden.
    God bedring til jer alle.
    Pia.
  • Indstillinger
    Hej Pia.

    Jeg er meget intresseret i at få afvide hvor du fik opereret dit haleben ud henne?
    Jeg står selv i den situation at jeg skal have det opereret væk, fordi det er den eneste mulighed for mig, men efter lang søgen kan jeg ikke finde nogen hospitaler som laver den form for operation, udover Odense Universitetshospital, og de har en ventetid på 2 år.

    Er du sød at skrive til mig på min mail Gigi_lund@hotmail.com - Hvis du ser dette?

    På forhånd tak.
  • Indstillinger
    jeg har også ondt i mit haleben. det starte engang for et halvt år siden og stoppede så i et halvt år igen. men nu er det altså begyndt igen. det har stået på lidt over i en måned denne her gang. det er ikke konstante smerter, kun når man skal rejse sig op eller vender sig i senge, eller hvis man komme til at støde ind i noget. min mor siger at det er fordi jeg er for tynd og at jeg skulle spise noget mere men det siger mødre jo som regelt. hun siger også at min mormor og hende selv havde haft det en gang. min mormor havde fået filet noget af sin haleben af eller noget i den stil, min mor fik ikke gjort noget ved det. jeg ville jo gerne til lægen og spørge men når min mor nu siger at det ikke er noget.
  • Indstillinger
    hej
    den 23-12 faldt jeg og slog mit haleben har meget meget ondt
    kan næsten ikke sidde har stadig meget ondt hvad skal man gøre
    hilsen
  • Indstillinger
    Jeg brækkede mit haleben under min fødsel i 2002 , det brækkede højlydt så alle i rummet ku høre det , så ingen tvivl . Syntes alle snakker om smerter i uger eller måneder . Jeg havde lige store smerter dagligt det første år . anden og 3 år blev det bedre . men jeg har stadig ondt til tider og kan altid trykke uden på og mærke præsis hvor det stadig er ømt . Kan stadig mærke det efter smart 8 år , især hvis jeg sidder i noget meget blødt , f.s læder sofa og så rejser mig . jeg har ingen info rigtig kunne få . det var rigtig sejt . nu skal jeg genmmen knogleskiniografi , pga mulig bindevævs sygdom eller noget gigt , så endelig bliver det dokumenterede på billede og skrift . jordmoderen hørte dog knækkede og ku bekræftige det .
  • Indstillinger
    Det der var galt med mit haleben, var at der var kommet en stor byld lige ved det som pressede på det. Bylden blev fjernet med en operation - så få smerter i halebenet tjekket!
Log in eller Registrér for at kommentere.