Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

astma-kol-allergi

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kæreste.

    Hvor er det synd for dig. Nexium virker først optimalt efter 2 MÅNDEDER, har du fået det at vide?

    De oplyste på Hvidovre Hospital at de fleste patienter har størst glæde af netop Nexium.

    OP MED HUMØRET giv Nexium en chance.

    Jeg har selv erfaring for, at kopiproduktet
    Inexium er bedst til mig. Der er flere "slags" kopioer, det ER Nexium men parallel import, så du må prøve dig frem og finde den, som er bedst for dig.

    Apoteket har fortalt at de har hørt det fra FLERE patienter, at kopiprodukterne ikke er lige så gode, men for mig er kopi produktet Inexium altså bedst.

    ALLE de symptomer du beskriver passer 100 % på Refluks.

    At du får astma lignende symptomer er også Refluks. Det er syrepåvirkning af lungerne. Mon ikke det var en ide at komme i gang igen, med NEXIUM og ikke det andet produkt.

    Hvis du skal på Hvidovre vil de måske lave en 24 timers PH måling, det er en ultra tynd slange ned gennem næsen. IKKE slemt.

    Du KAN også få en henvisning til en super dygtig mave mediciner han bor her i Kbh. Han hedder Kiilerich. Søg Kiilerich klinikken på Google.

    MEN har du f.eks. sår på spiserøret vil Nexium så vidt jeg ved - hele det.

    Se evt. også de gode råd jeg har skrevet andetsteds her. F.eks. hæve hovedgærdet med nogle klodser osv. osv.

    Skriv hvis du har spørgsmål.

    de bedste hilsner fra
    Susanne
  • Indstillinger
    De gode råd har jeg skrevet under mave, så her kommer de, prøv at følge dem, det vil også hjælpe dig GOD BEDRING:

    Gode råd ved refluks

    - Spis små, hyppige måltider. Spis langsomt og tyg maden grundigt. Sid oprejst når du spiser - undgå foroverbøjninger. Skyl ikke maden ned med drikkevarer.

    - Maden bør ikke være alt for varm eller alt for kold.

    - Undgå røget, stegt og meget fed mad.

    - Undgå bananer, tomater, citrusfrugter og juicer, fødevarer med indhold af eddikesyre, stærke krydderier, salt og konserveringsmidler. Grøntsager som kål, porrer, løg, hvidløg m.m. kan hos nogle personer give ubehag.

    - Undgå eller begræns forbruget af alkohol, vin, øl, kaffe, te, kakao, koffein- og kulsyreholdige drikke.

    - Undgå halstabletter, bolsjer, tyggegummi, chokolade og pebermynte.

    - Nedsæt eller stop rygning.

    - Det er bedst at stå eller gå et par timer efter at have spist.

    - Undgå forstoppelse.

    - Tab i vægt hvis du vejer for meget.

    - Undgå stramtsiddende tøj.

    - Undgå tunge løft.

    - Spis og drik ikke de sidste 3 timer før sengetid.

    - Hæv sengens hovedende 15-20 cm for at mindske natlig refluks. Det hjælper ikke at sove på flere puder. Sov ikke på maven eller på din højre side.

    - Undgå om muligt lægemidler som kan udløse eller forværre refluks: gigtmedicin, acetylsalicylsyrepræparater ,en del astma- og blodtrykssænkende medicin. Spørg lægen.

    - Lær at blive mere afslappet. Psykiske belastninger af enhver art øger dannelsen af mavesyre.
  • Indstillinger
    Tak endnu engang. Jeg syntes at det er blevet lidt bedre nu, men de senest opståede symptomer er ikke væk. Så nu vil jeg prøve at give det tid på lanzoprasol...nexium kopi.. Men derefter evt gå over til "ren nexium"..
    Påtænker at gå til kiropraktor, massør igen, hvilket afhjalp låsninger / åndenød gr angst (for luftvejssymptomerne) i et halvt år af gangen.
    Har nogle dårlige vaner nemlig, sidder forkert, anspændt og foroverbøjet ved pc...Måske deraf spændinger og hold i nakke og hals, bryst, skuldre og ryg og lænd. Har stort set smerter hver gang jeg har siddet. Pt ofte let åndenød..
    Ydermere har jeg overvejet afspænding / talepædagog gr anspændthed omkring hals / samt at jeg taler alt for stærkt og trækker vejret overfladisk ( ikke ned i maven ) glemmer at trække vejret mellem talestrømmen af og til, smiler... Så jeg skal rømme og får åndenød når jeg taler pt...
    Gode råd og idé er velkomne. I har været så gode til det indtil videre :-)
  • Indstillinger
    Hej Pjevs.

    Det med åndenøden KAN OSSE godt være muskulært. Jeg er begyndt at træne mine muskler mellem skulderbladene. Det er super godt.

    jeg gør sådan her:

    Lægger mig med den øverste del af overkroppen ud over min seng, så jeg hviler på det stykke lige over brystet.

    Så strækker jeg armene ud til siden og hæver dem, imens jeg løfter ryggen op. Man bruger så de muskler mellem skulderbladene og ned. Det må ikke gøre ondt og du skal kunne mærke det mellem skulderbladene og et stykke ned ad rygraden.

    Vær opmærksom på din NAKKE, den skal følge rygsøjlen. Den må ikke knække bagud. Hold hagen så nakken er i forlængelse af rygraden.

    Jeg har også købt 2 stk håndvægte a 2 kg. + 2 stk. a 3 kg. man er jo optismist. Dem løfter jeg bagud og opad, imens jeg står med knæene let bøjet. DET er så godt for musklerne mellem skulderbladene. prøv dig evt. frem.

    Det er lidt svært at forklare her, men jeg håber det virker for dig, hvis du får lyst til at prøve.

    Start ikke for hårdt op. Jeg startede med 45 øvelser om formiddagen + 40 om eftermiddagen, hold fast, næste dag havde jeg mega ondt, så jeg måtte tage smertestillende piller. Det er jo klart, det er muskler man ikke er vant til at bruge.

    Held og lykke.

    Held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.