Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

13 dages kuren/stofskifte diæten

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    lotte123lotte123
    Redigeret 25 september, 2008, 09:03
    indlæg slettet
  • Indstillinger
    der ER altså noget om at sådan en kur IKKE er god og sund - man midster muskler istedet for fedt.

    læs hvad der står på netdokter:

    "(...)Slankekure virker ikke

    Utallige videnskabelige undersøgelser har vist, at diæter, kostomlægninger og motionsprogrammer kun giver et begrænset vægttab på længere sigt – cirka tre til fire kg efter 12 måneder. En rigtig skrap kur, for eksempel en pulverkur, kan give et større vægttab, også efter 12 måneder. Men det skyldes formentlig blot, at der på grund af et større vægttab i starten går lidt længere tid efter kuren, før man har taget de tabte kilo på igen. For vægten stiger altid efter en slankekur - også selvom man gør sit bedste for at komme ind i nye mad- og motionsvaner. Det er blot et spørgsmål om, hvor hurtigt(...)"

    prøv lige at søg på "slankekur" her på siden, inden I piner jer selv, for et vægttab der ikke holder!

    og så kan I jo prøve siden madital.dk
  • Indstillinger
    hej jeg har været på den der 13 dags kur i 4 dage og jeg kan ikke sige om man taber sig eller noget men jeg oplevede det at jeg var mæt hele dagen med det jeg måtte spise indtil jeg skulle have den engelsk bøf, efter jeg havde spist den var jeg så sulten at det nogen gange gjorde ondt i min mave og på 3 og 4 dagen havde jeg det så skidt at jeg ikke kunne være på den mere...... jeg vil ikke kalde det en stofskifte kur men nærmere en sulte kur, for man kommer til at gå sulten i seng hver aften
  • Indstillinger
    Kære debattører

    Vi har slettet profilen Louise66 og dennes indlæg i denne tråd pga. vedkommendes disrespektfulde tone i debatten. Derfor kan det være, I oplever nogle 'huller', hvor indlæggene før var. Men vi vil hellere have muligheden for at slette profiler og skabe 'huller' end at skulle acceptere stødende indlæg fra folk, der ikke kan finde ud af at debattere ordentligt med resten af de besøgende.

    Denne mulighed for at slette profiler og indlæg fra samme er en af de store fordele, der er ved det nye login-system her på Netdoktor. Vi håber, at I også ser fordelene ved dette, selvom login har fået en lidt hård medfart her på siden:-)

    Fortsat rigtig god debat på Netdoktor.

    De bedste hilsener
    Redaktionen
    Netdoktor
  • Indstillinger
    det er forskelligt fra person til person, hvordan kroppen reagere på denne 13 dags kur, jeg er en pige på 19 år alm af bygning 1,79 vægt 80 kg var tæt på at nå punktet overvigtig , men besluttede at prøve denne kur, kuren for mig var ikke hård, jeg sultede ikke på noget tidspunkt, man skal bare være indstillet nøje på at følge denne kur korrekt og ikke springe nogen af måltiderne over. jeg tabte mig 6 kilo på en uge (men jeg motioneret ca ½-1 time hver dag) og man skal selvf altid tænke på at en del af det er kropsvæske, men jeg holder stadig vægten, overraskende nok :D men til jer der vill pøve den, i skal være instillet på at fuldføre den helt men det er den først uge kroppen ændre sig på, 2 uge er kroppen meget på standby fordi kroppen skal vende sig til kosten,

    - til dem af jer der ikke kunne lide kaffe eller the, så nøjes med at drikke vand så længe du/i for en masse væske så kroppen holdes igang, sker der ingenting ved at du/i holder jer fra kaffen eller the
  • Indstillinger
    Vil lige se om jeg kan prøve at svare på et par af spørgsmålene, da jeg har lavet nogle målinger på mig selv imens jeg var på denne kur, da jeg skulle bruge resultaterne til en rapport. Lad det være sagt fra starten; Dette er ikke en kur der kommer fra rigshospitalet. De vil intet have med den at gøre og fraråder kraftigt at man går på den. Da jeg ved at folk vil prøve den alligevel, vil jeg dele nogle af de faktaer jeg har. Denne kur virker. Grunden til at den virker at at den er kombineret med ting med lavt fedt indhold, men også fordi den bruger ting som kræver mere energi at forbrænde end det giver, plus at sammensætningen lader til at påvirke stofskiftet. Derfor skal man følge kuren som den står og ikke lave for meget om på den, da der er en grund til at netop de ting som er opgivet er med. Der er sukker og olie, samt frugt salat og hytteost med, som kan få en til at tænke at det kunne være smart ikke at have disse med for at få større vægttab, men gør ikke det. forklaring følger. Der er en grund til at rigshospitalet ikke vi kendes ved denne "kur" HVORFOR LÆGER ADVARE MOD DENNE KUR: Under mine forsøg med denne kur, endte jeg med blodsukkermålinger som lå under en indikator på 3. Blodsukkeret er det der styre vore nervesystem, og da nervesystemet ikke kan hente energi andre steder end i blodet, er det meget vigtigt at blodsukkeret ikke kommer for meget under 5, da der derfor ikke vil være nok energi til at opretholde kroppens funktioner. kommer man under de 3 er chancen for at besvime ret høj. At have en enkelt måling under 3 er ikke noget problem, men holdes blodsukkeret lavt i lang tid, vil kroppen "gå i panik" og lede efter andre energikilder. Cellerne i kroppen vil begynder at pumpe energi fra fedt ud i blodbanen (bl.a. derfor er kuren effektiv) men dette er ikke så positivt som det lyder, da der sker det der hedder en anaerob forbrænding. dette er en nødløsning som kroppen an gøre brug af i mangel af energi, men det skaber et affaldsprodukt som kan fremkomme i tre syreformer som alle er ekstremt skadeligt for kroppen hvis de hober sig op i for store mængder, som de vil gøre hvis kroppen konstant har for lavt blodsukker. Bare for at nævne en af disse affaldsstoffer som alle kender, så folk kan forstå hvor farligt dette er, er acetone. er du i tvivl om hvor farligt dette er, så find flasken frem under håndvasken og læst på den. Det siger sig selv, at ud over at det er farligt at lamme sit nervesystem, så er ophobningen af disse affaldsstoffer i kroppen lige så slemme og kan give kroniske skader. SÅ DERFOR ER DET VIGTIGT: at du ikke "piller" for meget ved kuren, da sukker, frugt og ost er med til at holde dit nervesystem over katastrofalt niveau, samtidig må du heller ikke spise mere af det end der står, da kuren så ikke har sin ønskede virkning. ET SPØRGSMÅL OM MÆNGDE: mange spørger om mængden af det man spiser i denne kur. Mængder kan være svære at regne med, da vi har behov for forskellige ting, dette er ikke en kaloriekur, hvor der handler om at nedsætte kalorieindtaget, så derfor skal man ikke være så bange for hvor meget man indtager i forhold til "en stor engelsk bøf", "salat" osv. KAN JEG BYTTE LIDT UD? DER ER TING JEG IKKE KAN LIDE: Denne kur er hård og er dit største problem at du er kræsen, så vælg en anden kur, for det bliver dit mindste problem. denne kur er ekstrem hård og det er de færreste der kommer igennem. Byt ikke den engelske bøf ud med KYLLING, KYLLING er for magert og det kan give store problemer med blodsukker og energi som beskrevet længere oppe. Byt ikke SPINATEN ud med andre former. mange former for kål, som blomkål, eller broccoli har en helt speciel indvirke på vores fedt forbrænding. disse er gode til når du er færdig med denne kur og vil beholde dig vægttab, men underkuren er du i gang med en balancegang med kroppens naturlove og derfor skal man holder sig fra at ændre i den. Uskyldige ting kan give alvorlige komplikationer i denne kur. JEG SPISER IKKE KØD: så er denne kur ikke for dig. Glem den den kan ikke hjælpe dig. vælger du at tage kuren alligevel, så tag et par uger før, hvor du vender kroppen til igen at spise kød, da kroppen har nok at kæmpe med under kuren uden at skulle kæmpe med ny tarmflora. DER STÅR "BRUG IKKE NOGEN FORM FOR KRYDDERI": Jeg brugte krydderi under kuren og tabte mig alligevel. det lod ikke til at have noget at sige, undgå dog for meget salt eller chili pepper, da disse kan spille ind på stofskiftet. MÅ MAN DROPPE KAFFEN?: Nej, du skal bruge koffeinen i denne kur og thé er ikke godt nok. HVAD HVIS JEG ER PÅ MEDICIN VED SIDEN AF: det afhænger meget af hvilken medicin, men som sagt er kuren hardcore så jeg ville fraråde at du tager denne kur hvis du er på kronisk medicin. se på suppekuren i stedet for. også en effektiv kur der ikke giver de samme problemer fysiologisk. KAN IKKE TÅLE ÆG HVAD SPISER JEG I STEDET FOR? intet. æg er vigtigt for denne kur og den virker ikke uden. JEG KAN IKKE LIDE DIT DAT OG DUT: har været i gang med at svare på spørgsmål om hvordan denne kur virker, mange af spørgsmålene er vigtige og kræver svar mange er ikke. Er der noget du ikke kan lide i denne kur SÅ TAG DEN IKKE. det kan være direkte farligt at ændre i den. (se forklæring længere oppe) Denne kur er utrolig hardcore og på grænsen af hvad din krop kan klare, så er dit største problem at du har svært ved at overvinde en ting du ikke kan lide, så har du ikke en chance. Se på suppekuren i stedet for. Den virker og er ikke skadelig for din krop. EFTER KUREN 1. HOLDE VÆGTEN 2. ANDEN OMGANG: Jeg læste en der sagde at denne kur ikke virkede, for nok havde han tabt sig næsten 15 kg men han havde fået så stor lyst til kage under den at da den var slut, spiste han ikke andet og tog hurtigt det hele på igen. Dette er ikke kurens skyld, om kuren virker eller ej kan kun måles ud fra de tretten dage du er på den. Vælger du ikke at omlægge din kost efter, vil du tage det hele på igen men det er ikke kurens skyld. De fleste vil nok også opdage at de tager 1-1½ kg på igen efter kuren, dette skyldes igen ikke direkte kuren, men at din krop har fået tømt sine sukkerlagere og disse bliver nu fyldt op igen (dette er en god ting). Tænker du "hold da op denne kur virkede jeg tager en anden omgang", så lad være. Jeg har ikke kunne få meget feedback fra læger om denne kur, da de ikke vil have noget med den at gøre, men én ting der går igen er; at hvis man endelig gør det, så vent to pr men at gøre det igen. Din krop kan havde taget skade og har bruge for at bygge sig op igen. Det er ikke musklerne kun der kan tage skade og derfor kan opbygningen af din krop igen, tage lang tid. Håber i kan bruge dette og at i fik svar på det meste
  • Indstillinger
    Overstående er tager fra dk-kogebogen.dk

    Af Andreas D.C
Log in eller Registrér for at kommentere.