Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Permanent fjernelse af kønsbehåring?

Redigeret 26 november, 2016, 01:18 i Uønsket hårvækst
Hej.

Jeg fjerner regelmæssigt min kønsbehåring ved barbering - der går dog som bekendt ikke længe før det er tilbage igen, og det er jeg er grunden ret træt af.

Jeg har derfor valgt at fjerne det permanent - jeg har ladet mig fortælle at hvis hår bliver hivet ud med roden, så beskadiger det hårsækkene på en sådan måde at håret, når det vokser ud igen, er kortere og tyndere, og at det ultimativt, hvis man bliver ved, bliver reduceret til "mælkeskægs"-dun.

Passer det? Og er der noget jeg bør være opmærksom på?

På forhånd tak.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)
    Jeg barberede mig i mange år, men var rigtig træt af røde knopper, kløe og af aldrig at blive helt glat (jeg får stubbe allerede dagen efter), derfor begyndte jeg at få hårene vokset. Men det er både dyrt og min hud bliver rigtig rød og hævet. Udover det giver det mig rigtig mange indgroede hår, der skal "graves" ud med en pincet. Nå men, jeg fik så den strålende idé (hvis jeg skal sige det selv, he he) at pincette hårene. Det kan jeg gøre selv, det er gratis og ens hud bliver ikke unødigt udsat for diverse parfumer og kemikalier. Men, det er yderst tidskrævende og jeg er stadig mindst ligeså plaget af indgroede hår...
    For at gøre en lang historie kort, øhhh, he he...
    Dine hår bliver ikke tyndere, finere eller noget i den dur. Det kan føles sådan fordi det i forhold til det barberede hår har en "spids" der ikke er skåret over (gir' det mening?)
    Når du vokser eller pincetter et hår, går der mellem 7-14 dage før et nyt vokser ud.
    Før du starter skal du huske at fjerne døde hudceller, enten med en skrubbecreme eller en hamphandske. Det skal du så efterfølgende gøre hveranden dag...
    Håber du kunne bruge mit svar :)
    Hej fra mig
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg får fjernet min kønsbehåring med voks, altså det som kaldes brasiliansk. Og jeg vil bare sige at jeg er meget glad for det, mine hår bliver tyndere og finere for hver gang og det gør slet ikke ondt efter man har prøvet det et par gange. Og med hensyn til indgroede hår, så skal man bar huske at skrubbe sig med en hamphandske når hårene er ved at gro ud, så undgå man nemlig indroede hår.

    kan stærkt anbefales.
  • Indstillinger
    Hej igen... Som jeg skrev, så exfolierer jeg altid, men det er altså ikke alle der derved kan undgå at få indgroede hår!!! Kun begrænse det... Og så vidt jeg ved, bliver dine hår hverken tynder eller finere når du fjerner dem med roden, det føles bare sådan, bland andet fordi hårene vokser ud i forskellige stadier...
    :)
    Ps. Jeg har fundet en kosmetolog der bruger "naturlig" voks, altså voks uden kemi... Og det kan jeg sagtens tåle, hurra...
  • Indstillinger
    Kære tøser

    Rigtig relevant emne - jeg ville bare høre, om I kan anbefale et sted, hvor man kan få det gjort og som er godt og ikke for dyrt? hvilken priskategori taler vi om? gerne i Københavnsområdet, hvor jeg bor. Og gerne et sted, hvor man kan få fjernet hår på benene også.

    kh Blyant
  • Indstillinger
    Jeg fjerner(vokser) mine hår med Veet, og I kan tro at de bliver rigtige bløde. Har gjort det i nogle år nu, og det virker også lidt som om at de bliver færre jo flere gange de bliver trukket helt ud fra roden.

    Jeg har dog fået fjernet mine hår under armhullerne permanent ved hjælp af laserbehandlinger (det har dog kostet en del) Men er rigtig glad for resultatet, da de skulle barber næsten hver dag. :-)
  • Indstillinger
    Hej Baby21

    Det lyder da dejligt, at hårene bliver færre og blødere med Veet. Jeg tænker bare på al den kemi, der må være i disse produkter... er det ikke bare noget totalt giftigt stads? det optimale ville da være at finde en løsning uden kemikalier. Kender du/ I andre noget til det?

    kh Blyant
  • Indstillinger
    hmm.. jeg må ærligt indrømme at jeg faktisk ikke ved hvad der er i de veet produkter. Men de er nok ikke meget forskellige fra andre hårfjerningsprodukter (crem osv)

    Jeg får i hvert fald ingen knopper eller indgroede hår med veet, som jeg kan få med andre produkter.
  • Indstillinger
    Hej alle!

    Meget relevant emne I har gang i her :D
    Overvejer selv brasiliansk voks. Men ja, det er noget meget intimt, så går og tør ikke rigtig gå videre end tanken. Og så er der jo lige det der med at finde et sted, hvor de gør det ordentligt - og hurtigt. Læste en artikel om det i Tidens Kvinder for noget tid siden, der besøgte de nemlig en, der gjorde det, og gjorde det godt :D. Hun sagde et eller andet med, at det ikke skulle tage mere end 5min. at lave en voks behandling, og heller ikke noget med at trække det ud og alt sådan noget, fordi man så ligger der og venter på at komme ned af briksen igen... men det var naturligvis helt ovre i KHB, og jeg bor i Skive-området :´( øv øv...
    Nogen, der kender nogen gode, rare steder her i midtjylland? Det må godt være i Viborg eller Århus osse..
    Må meget gerne være sådan et "økologisk" sted, jeg mener hvor de ikke bruger alle sådan nogle kemikalier og sådan noget. For det mener jeg heller ikke kan være godt at komme derned til sådan et sart område som vore ædlere dele jo er ;)
    Skal gerne skrive her, hvordan det er gået, hvis jeg får det gjort et sted :)

    Knus Wicca.
  • Indstillinger
    Hej :-)

    Jeg har rigtig mange sorte og tykke hår på både ben - i trussekanten og under armene. Så voldsomt at jeg sommetider føler mig deprimeret over det og det er et evigt slid at holde hårene i 'skak' hele tiden. Barbering efterlader knopper og irriteret hud og epillering efterlader rigtig mange indgroede hår som igen giver mig sår og grimme ar. Jeg har specielt mange grimme lilla ar på mine skinneben efter at have forsøgt at grave de indgroede hår ud. Er rigtig ked af det! Bare så grimt.

    Jeg valge sså sidste sommer at få fjerne hårene i trussekanten permanent med varmebehandling hos Visage i Århus. Det går ud på at hårrødderne bliver brændt via varmeskud og efter 4-5 behandlinger er hårsækken ødelagt og der kommer ikke flere hår ud. Resultatet er virkelig super og jeg slipper for at barbere mig i trussekanten fremover. Med denne behandling kan man fjerne hårene helt ind til skamlæberne, hvis det er det man ønsker. Det er dog en dyr løsning - men for mig er det, det hele værd!

    Jeg vil til vinter også have fjerne mine stride hår på benene med denne metode hos Visage i Århus. Det er dog mega dyrt... 2.500 pr. behandling - men mine ben er denne sommer så grimme af sår og ar, at jeg ikke viser mig i nederdel eller shorts. Jeg vil ikke gennemleve dette mareridt næste sommer igen. Selv efter en frisk barbering kan man se de sorte hårrødder, så føler mig aldrig fri af de lede hår.

    Så der findes en løsning omend den er dyr. Behandlingen hos Visage i Århus kan stærkt anbefales, hvis man er villig til at ofre det, det nu koster.

    Må tilføje at jeg efter at have hevet mine hår ud med en epilleringsmaskine på benene har oplevet at de bliver tyndere og tyndere og derfor også får sværere ved at komme ud gennem huden igen og det giver så de lede nedgroede hår. Så pas på med at hive hårene ud. Bare en erfaring :-)

    Vh Lone
  • Indstillinger
    Wicca - kan anbefale Lefertite i Viborg.
Log in eller Registrér for at kommentere.