Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

;-)

«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil da give dig ret i det på mange måder er meget bedre.
    Men, som jeg har skrevet et eller andet sted, jeg ville aldrig skrive om mine eventuelle personlige problemer. Så kan man ikke være med andre steder, for alle ville tænke, Det er hende/ham med de problemer.
    Nogle er naturligvis ligeglade, men andre har det som mig. Så kan man jo håbe på, at vi er i mindretal.
  • Indstillinger
    Redigeret 1 oktober, 2008, 11:03
  • Indstillinger
    Jo, men det er jo sådan, at os der f.eks. har skrevet på Sind og psyke debatten, har store personlige problemer (og det forekommer sikkert også i andre debatter) og vi havde et fantastisk mødested, hvor man kunne møde andre med samme problemer. Mange af os får professionel hjælp, men det er én ting. Noget helt andet er at kunne dele sine tanker og følelser omkring nogle meget svære ting med andre i samme situation og at kunne lære af andres erfaringer. Det er i høj grad også den måde debatten er blevet brugt på.
    Det møde med ligestillede og andre i samme situation er ikke altid let at finde ude i 'den virkelige verden' og kan ikke erstattes af professionel hjælp.

    Jeg var også i starten meget positiv overfor det påtvungne log-in, men min begejstring er i høj grad til at overse nu, hvor jeg oplever, at vores tidligere 'mødested' nærmest er dødt.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Ja Helene jeg må give dig ret - debatten er i forhold til før - nu helt død!

    Der er 371 der læser 1 indlæg og 1 der svarer - næppe noget at bryde ud i stor takke jubel over ? Jeg forstår egenlig ikke hvorfor det er så vigtigt at kunne spore folk ? Med mindre medicinal industrien har en skjult agenda over hvem, hvor hvilken demografi, hvilken køn og hvilken alder?

    Hvis vedkommende er så dum så hun bryder ud i jubel over det ja...så øhh

    Debatten findes ikke mere - men er forstummet og udeblevet!

    Sådan er det.

    Og "netdoktor" tja ...læser med hver dag og gør intet! Gaaaab.

    En helt igennem frigid debat.

    Maj
  • Indstillinger
    Jeg syntes det er SKØNT at vi er fri for spam!
    Der var flere debatter der var overvåget før, og INGEN gad skrive.

    I nævner flere gange debatter vedrørende psyken, jeg gik kun ind på een og der er da tilsyneladende ved at komme gang i den.

    http://www.netdoktor.dk/interactive/dis ... _id=19&c=6

    :) jeg klikkede lige på en mere

    http://www.netdoktor.dk/interactive/dis ... .php?f=128

    Så jeg syntes da ikke det ser så sort ud, som du skriver om Maj...?
  • Indstillinger
    Redigeret 1 oktober, 2008, 11:04
  • Indstillinger
    Jeg har flere gange nævnt debatten 'Sind og psyke'. Det er korrekt, at der indenfor nogen af emnerne er aktivitet. Desværre bare ikke indenfor nogen af de 10 'under-emner', hvor jeg før har deltaget og hvor der før var liv (nogle steder mere end andre naturligvis).
    Angstdebatten er f.eks. som noget nyt (og for mig uforståeligt) blevet lagt ind under depressionsdebatten i stedet for under 'Psykiske problemer'. I angstdebatten sker der intet i forhold til før. Det kan godt være, at der er aktivitet i depressionsdebatten, men den lå også for sig selv før, så den har jeg ikke fulgt.
    Under 'Psykiske problemer' er skizofrenidebatten, vist den eneste der er kommet rimeligt i gang (og den eneste jeg ikke har interesse i). I de andre grupper kommer der nogle sporadiske indlæg og så kommer der ét eller to svar (mit og måske en andens) og så er den debat død igen. Slet ikke som tidligere, hvor de fleste indlæg fik flere svar og der rent faktisk kom en debat ud af det.

    Så jo - inden for disse områder, ser det præcist så sort ud, som Maj skriver. Jeg har deltaget i de debatter i 4 år, så jeg har et meget godt sammenligningsgrundlag og jeg synes, det er sørgeligt med den forandring, der er sket fra dag til anden.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Jeg tilslutter mig både Helene og Billedgalleri'es tanker.

    Som B.G. - vil jeg heller ikke længere skrive om alvorlige personlige problemer i debatterne - altså vejer jeg mine ord.

    Når jeg gør det, kan jeg heller ikke forvente at få den støtte, jeg måske kunne ha' brug for.

    Noget andet - som er synlig for enhver er, at hende, Laura, altså mig - HAR skrevet rigtig mange indlæg, for at gøre mit til at få gang i debatterne.

    Når jeg så ser under det emne, hvori jeg har skrevet mest - "Åben debat for kvinder" og ser mit navn står ud for snart alle emner, ja så får jeg kolde fødder...

    Du - kære Helene, har været en kæmpe støtte for mange, incl mig selv - i de debatter du henviser til, men efter helt at ha' fattet, at jeg kan findes alle vegne - som jer andre - ja så holder jeg mig tilbage.

    Ved' ikke om I kan følge mig, men når alt er sagt, vil jeg sikkert med tiden, nå til den konklusion, at jeg ikke længere kan bruge Netdoktors debatter til noget af større værdi.

    Medmindre, der meget snart kommer en forbedret model af debatterne fra ND, side.

    Mange hilsener til jer alle fra Laura.
  • Indstillinger
    Tak Laura :-)

    Jeg kan fuldstændigt tilslutte mig det, du skriver. Jeg har det også sådan, at når jeg ser mit eget navn stå ved snart sagt alle indlæg på de respektive debatter, så er det ikke så sjovt længere. Det føles ret meget som énvejskommunikation.

    Jeg har gjort mig nogle af de samme tanker omkring min fremtid med Netdoktor :-/
    Debatterne har betydet rigtigt meget for mig i de sidste 4 år, men nu har jeg det sådan, at det kan være, at vore veje snart må skilles og jeg skal prøve at finde andre græsgange. Sådan kan det jo gå i selv de bedste 'parforhold', når den ene part forandres og den anden ikke gør. Men det er trist.


    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Der er bare det at "andre græsgange" har også tvunget profiloprettelse, der findes ingen forum længere, hvor man kan skrive uden, så har jeg ihvert tilfælle ikke mødt dem....

    Mange forum kan man heller ikke læse på, UDEN at være logget ind.

    Men som jeg har foreslået før, så kan man benytte andre forum til netop lige emnet sind og psyke.
Log in eller Registrér for at kommentere.