Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min datter har næsten altid ondt i ryggen

Redigeret 20 april, 2012, 02:21 i Kroniske smerter
Nu er det altså lige før min datter opgiver læger, hun har igennem nogle år haft
daglige rygsmerter og får ofte mavekramper.
Hun har været hos et par læger samt en speciel læge men ak de giver hende
smerte stillende piller samt gigt medicin.

Det kan da ikke være rigtigt at en pige i 20 erne skal lide med sådan smerter. ??

Er der nogle der måske har en ide til hvad det kan være og hvad skal hun ??

På forhånd tak for gode svar
hendes mor
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lyder ikke godt med din datter.Jeg ville se at få en henvisning til en scanning...pøj pøj..
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg er en kvinde på 39 år, og har siden jeg var 9 år oplevet at have stærke smerter i ryg og mave.
    Jeg har været igennem et utal af undersøgelser og scaninger, men der er aldrig nogen der har kunne fortælle hvad og hvor de stærke smerter stammer fra.. MEN så faldt min svigermor over en artikel om netop dette. vildt ondt i ryggen, mavesmerter osv.. Facet syndrom kaldes det. det er de små "tappe" der sidder på rygsøjlen som "låser" og nerverne kommer i klemme. Dette er nu bekræftet af ortopædkiruisk afd. i silkeborg. i mit tilfælde bevirker det at jeg får stærke mave smerter og ryg smerter. det er ret indvaliderene og kan ikke noget som helst, når det er værst. Det er blevet hyppiger med årene, og idag er det der hele tiden, i mere eller mindre grad. Jeg går til massør som har held med at "låse" op og får altså også smertestillende dagligt.. Jeg har besluttet at arbejde fuld tid, leve som normalt og har lært atleve med det. det er ikke noget der kan fjernes umiddelbart. Hvis der er nogen der har de vise sten ier jeg villig til at prøve det.
  • Indstillinger
    Hej allesammen

    Jeg vil anbefale jer at undersøge den behandlingsform, som hedder PRT (periradikulær terapi), som udføres i Tyskland. Nerverne bliver langtidsbedøvet gennem indsprøjtninger i bedste fald op til 2 år, og mange genvinder herigennem livskvaliteten. Gå ind og googl artikler skrevet af Eva Hartmann om emnet. Hun har været i Bonn, hvor nu tre danskere dagligt rejser til for at blive behandlet. Prisen ligger på ca.2000 Euro i Bonn, mens man i Berlin kan få det til cirka det halve. Jeg er selv på vej derned snart for at få foretaget behandlingen. Held og lykke og god bedring- Louise.
  • Indstillinger
    Hej med jer,

    Jeg har også fået diagnosen Thorakalt Facet Syndrom. Og det er som i andre beskriver til tider yderst smertefuldt i både ryg og mave (specielt lige under de nederste ribben). Min læge troede først jeg havde galdesten, men der var ingenting at se, da jeg blev ultralydsscannet, selvom smerte-mønsteret var lidt det samme.
    Min læge anbefaler mig den ganske simple "katteøvelse", hvor man på alle fire skiftevis krummer og strækker ryggen. Det kan anbefales, som en god øvelse til at løsne op. I det hele taget har min læge sagt, at det er vigtigt at lave stræk øvelser som en naturlig del i sin hverdag, når man eksempelvis rækker ud efter noget. Det er godt at komme ud i ydrestillinger.
  • Indstillinger
    hej mht kronisk ondt i ryg ,,har det stor betydning at ens ligamenter,dagligt kommer i yderstillinger og dermed ikke bliver for "korte" og faktisk er i en statisk tilstand,som bla gør ondt fordi blodtilførslen hæmmes mm andre ord for muskelkramper/senere muskelgigt som det kan ende op med ..og det smertefuldt..en måde at få forsynet ens medtagne muskler med blod er,at benytte TENS..svagstrøm som pulser dine muskler,,en tensbehandling kan de fleste afd byde på og enda låne et apperat ud..
    ellers kan man købe et selv ,,fys en på et hospital har gerne en forbindelse til et fornuftigt mærke og prisleje ,,ca 800-1000 kr
    det kan have ganske god effekt med 3xdagl behandlinger af 20 min
    mvh RENE-H
  • Indstillinger
    til louise1
    hvor i Berlin kan man få PRT behandling??? mine nervesmerter er efter
    operation for kræft i tyktarmen.
  • Indstillinger
    Til 44elsebeth
    Jeg sidder med et SØNDAG nr. 8
    19-2-07

    På side 28 er der en artikel om Senfølger efter kræftbehandling.

    Det handler om usynlige nervesmerter.

    Birgit Svane led meget, indtil hun begyndte at blive behandlet med epilepsi-medicin, som påvirker nervebanerne.
    Det kunne da være et forsøg værd.
  • Indstillinger
    Hej.
    Ja det er længe siden der har været gang i denne debat, men jeg har et forslag til problemet. Håber ikke den unge pige har ladet sig indlægge og fået indsprøjtning "det ene og andet" før hun har været ved en Kiropraktor/massør der har gennemgået nedenfor nævnte.
    Massage (triggerpunktmassage) at nogle specielle muskler der sidder dybt i maven. Hvis de er spændte og stramme vil de typisk give smerter i nederste del af ryggen. Samtidig vil der højst sandsynlig være kraftige smerter i forbindelse med menstraution. Yderligere sidder der nogle muskler i balderegionen der også kan give smerter i lænden og videre op mod skulderbladene (strålesmerter fra disse kan i nogle tilfælde også mærkes i baglår / lægmuskel og helt ned til hælen).
    For mig lyder det som et muskulært problem som der ikke skal kemi og piller til at løse, men jeg er jo ikke videnskabsmand..... Jeg har bare ved flere lejligheder haft held til at behandle nævnt symptomer med simpel massage.
    Mvh. Brian
  • Indstillinger
    Hvad der også kan give mange smerter er, hvis benene ikke er lige lange.
    Den slags kigger den praktiserende læge aldrig på.
    Jeg havde virkelig mange smerter i flere år indtil en fysioterapeut sagde til mig, at det kunne skyldes benene ikke var lige lange. Og jeg skal love for det hjalp, da fodtøjet blev rettet.
    6 mm bliver min ene hæl forhøjet og det gjorde underværker. Man skulle ikke tro det kan give så mange smerter, men det kan det. Det er nu blevet rettet i over 20 år.

    Jeg var dengang til undersøgelse på rigshospitalet, men de kunne ikke finde ud af, hvorfor jeg havde så usigelig ondt. Jeg nåede dog at få slidgigt i mine ene hofte, inden det blev rettet.
    Mit ene barnebarn har lige haft det samme vrøvl og lægen vidste ikke hvad det var. Heldigvis kunne jeg fortælle hende det, for jeg kunne se det.



    citat
    Yderligere sidder der nogle muskler i balderegionen der også kan give smerter i lænden og videre op mod skulderbladene
    slut

    Det har du sandelig ret i. Jeg må til tider have noget massage. Måske sportsmassage var bedre end hos fys. ??
  • Indstillinger
    Jeg har fået nyt arbejde, hvor jeg laver mad i en børnehave. Jeg står og går i ca 5 timer og nu er jeg begyndt at få ondt i ryggen. Min mand siger at jeg "vralter" lidt når jeg går, så nu tænker jeg, om mit ene ben kan være længere end det andet. Det lyder ikke som om at end læge kan hjælpe så meget, så hvor skal jeg henvende mig?
    Pia
Log in eller Registrér for at kommentere.