Hjem Kvinder Overgangsalder

Følger alle disse symptomer med overgangsalderen?

2

Kommentarer

  • Umiddelbart vil jeg da spørge dig om du har talt med din læge om dette?

    Også at du øjensynligt skal blive ved med at tage hormoner? Et eller andet sted burde du være forbi overgangsalderen.

    Nu ved jeg ikke, hvor store problemer du har haft med det, men jeg vil da nok mene at hormoner er den absolut sidste udvej og skal vejes op mod de gener, der naturligt følger med overgangsalder, og jeg er da noget forbavset over, at man øjensynligt skal tage dem i så mange år - men selv om jeg nu er 53, så har jeg slet ikke sat mig ind i emnet, hvilket jeg da indrømmer.
  • til mica017 Hej !! jeg er ved at fylde 60 år og får et par gange i timen nogle varmeudbrud der invaliderer mig i den grad . Da jeg læste dit indlæg tænkte jeg på om det skulle være muligt at det kan hjælpe mig med noget Hormon beh . Får du også hedeture i den grad hvis du ikke er i behandling ?? Jeg troede ellers jeg var kommet over den tid , men der er jo en årsag til de skrækkelige hedeudbrud. ???? Hilsen . andersen59
  • Hej skønne Tøzer i jeres bedste alder........

    ........ og jeg er selv en af dem - så velkommen i klubben.

    Jeg har oprettet en gruppe inde på FaceBook der hedder:

    Jeg har også "hedeture" gruppen

    Lad os stå sammen om dette helt naturlige problem og støtte hinanden med gode ideér og råd til en bedre hverdag. Derfor meld dig ind i gruppen. Jo flere vi er med fælles interesse, jo bedre!

    Med dette vil jeg bare fortælle at jeg er også en af dem der "lider" meget af hedeture. Jeg har prøvet homorplaster og gel og intet af det virkede. Der gik nogle måneder hvor jeg virkelig var oppe og ringe i det røde felt, havde konstant hedeture med dertil hørerne forringet livskvalitet. Vågnede mange gange om natten og var træt og uoplagt.

    Jeg blev af en kollega anbefalet at bruge Melbrosia - det havde hun haft held med. Efter at have startet på dem har det taget stort set alle min gener. Min kollega har til tider voldsomme hedeture på trods af almindelig dosis. I disse perioder fordobler hun blot dosis. Melbrosia er et kosttilskud

    Jeg har i øvrigt gode erfaringer med Zingosin som jeg tager for mine ledsmerter.

    Med venlig hilsen

    Lis
  • Hej !!! det lyder godt med med face book det vil jeg melde mig til , ja lad os holde sammen os stakler , så er det lettere at holde ud . Knuzzz !!
  • Hej! Jeg er 46-år og er måske på vej ind i overgangsalderen! Jeg synes jeg har mange underlige symptomer, såsom ondt i arm, ben, fingre, ryg, lænd, op i nakken og i "kraniet." Ikke hovedpine. Og det er som om, at det gør ondt "inden i", hvis I forstår.. Jeg sover uroligt, har af og til nattesved og får vist nok også en hedetur i ny og næ. Sådan lidt på skift i kroppen har jeg "ondt". Har bare først nu været opmærksom på, at det måske er overgangsalder. Var ved min læge, og hun synes det var tidligt at være på vej, men man kan åbenbart godt have symptomer i flere år, inden man er i overgangsalderen, så vidt jeg har forstået. Men skal man virkelig have det sådan her i 5-6 år endnu? Jeg har været bange for, om det kunne være andre alvorlige sygdomme, men det tror min læge ikke. Skal have taget blodprøver, et sundhedstjek kalder hun det.

    Er der nogle der kan nikke genkendende til disse symptomer?
  • Hej Risse 1962.Velkommen i klubben.Af kvinder i overgangsalderen.Du kan med fordel faa lavet blodproeve hos din laege,den kan paavise dit hormontal og du bliver saa ogsaa tjekket for hvide og roede blodlegemer og faar maalt dit blodtryk.Det beroliger en del at vide disse ting i kroppen er i orden.Ingen kan med bestemhed sige hvor mange aar vores overgangsalder raekker sig over.....men ja der er op og nedture og TUDETURE og raseri over saa godt som ingenting...det er en del af det hele,men som de Paene kvinder vi er har vi jo laert at beherske os ? ? Hvis ikke saa er det vores omgivelser der maa tage sig lidt sammen og hjaelpe os saa godt de kan ved at lytte..holde om ....troeste naar traaden knaekker og give positive oplevelser. Kun med positiv indstilling er det nemt med de store forandringer der sker i kroppen. Haaber at Ogsaa Du vil opleve det som Blot en overgang...for saa at finde nye vaerdier i andet at give dig til end taenke paa om du har husket bind naar nu du skal paa forlaenget weekend? rejse paa ferie? og alle de ting man som menstrueret kvinde altid skal have i tankerne.
  • lotte123lotte123
    Redigeret 13 januar, 2009, 13:24
    Rigtigt mange kvinder i aldersgruppen 40 - 60 stiller sig til tåls med at diverse ubehag, diverse symptomer på alt muligt - ja, det er nok bare overgangsalder.

    Lægen? Ja, han eller hun hjælper godt til ved at afvise disse kvinder, for selvfølgelig er det overgangsalder.

    Jeg vil ikke afvise, at en del af disse symptomer rent faktisk ER overgangsalder, men det bør man da forlange at få undersøgt grundigt, for man KAN rent faktisk godt fejle noget - også når man er i den alder - vel at mærke fejle noget, der kan behandles.

    Jeg har i en årrække døjet meget voldsomt med migræne, som jeg fik meget ofte, men helt sikkert i forbindelse med præ. Min læge afviste fuldstændigt mit ønske om at få dette undersøgt nærmere, jeg fik en recept på nogle migrænepiller til en formue i øvrigt. Mine pip om, at jeg overhovedet ikke havde andre symptomer, at jeg havde fuldstændig regelmæssig menstruation osv. blev afvist med bemærkningen om, at jeg var i overgangsalder - færdig.

    Da mine migræneanfald tog til i en så voldsom styrke, at jeg faktisk var nede og ligge 8-10 gange hver måned i mindst 24 timer, og efterfølgende havde tre-fire dage, hvor jeg bare var meget sløj, var min livskvalitet dalet så mærkbart, at jeg simpelt hen var nødt til at få gjort bare "et eller andet", ja, så forsøgte jeg med en akupunktør, der meget hurtigt fastslog, at når jeg som yngre havde fået fjernet min galdeblære, så var der en tydelig sammenhæng mellem dette og mine migræneanfald. Hun gik i gang med at give mig akupunktur for den øgede belastning af nyre og lever, som man altså har efter at have fået fjernet galdeblæren - hvilket jeg i øvrigt havde fået at vide, da den blev fjernet, men jeg havde også fået at vide, at det "nok" ikke betød noget.

    I løbet af meget kort tid blev mine migræneanfald mærkbart mindre, og nu efter to år, får jeg stadig lidt ind i mellem, men overhovedet ikke i den grad, jeg før havde.

    Det jeg vil fortælle med denne historie er, at har man problemer med sin overgangsalder, så skal man altså ikke bare slå sig til tåls med det; langt hen ad vejen kan der gøres noget ved det.

    I mit tilfælde - og jo, nu er jeg da kommet i overgangsalderen med dybt uregelmæssige menstruationer - har jeg meget stor glæde af at komme til akupunktur en gang i mellem. Jeg påstår ikke, at det vil hjælpe alle, men jeg vil påstå at rigtigt mange kan blive godt afhjulpet.
  • Nå, jeg kan se, at jeg 15/9 har skrevet nogenlunde det samme - men det beviser vel bare at jeg stadig mener det.
    Mine uregelmæssige mestruationer er først for nyligt begyndt, de var regelmæssige den gang.
    :-)
  • hej til alle
    jeg er en kvinde på 44 år og mener selv at har været i overgangsalder de sidste 2-3år. kan nikke genkendende til nogen af de symtomer i andre har. nu har jeg tænkt meget over et vigtigt spørgsmål: kan man blive gravid når man er i overgangsalderen? er der en der kan svare på det spørgsmål?
    hilsen kirstenb1 :-)
  • Ja, det kan du vel godt, men det er ikke særlig nemt.

    Overgangsalder har jo noget at gøre med, at ægløsningerne gradvist bliver færre og færre, men der kommer altså stadig nogle, så du kan da stadig være heldig - eller uheldig - alt efter hvordan, du ser på det.

    Du mener selv at være i overgangsalder? Du har altså ikke fået det konstateret? Jeg synes, det lyder til at være ret tidligt, men det kan da godt være. Hvis jeg var dig, ville jeg da lige få det checket; det kunne da være, der var andre årsager til dine symptomer, og som jeg har skrevet tidligere, så synes jeg, det er forkert at "lulle" sig ind nogle ubehag, fordi man tilfældigvis er ved at have en alder, der måske passer til noget man har hørt, at andre har.
Log in eller Registrér for at kommentere.