Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

stofskifte-forstyrrelse/svimmelhed

2»

Kommentarer

• hej.
    Har med interesse læst alle indlæg her. Hvad er TSH. Har lige fået konstateret for lavt stofskifte. Startede med eltroxin 50 mg. Men er jo træt som et helt alderdomshjem. Sover hver gang jeg føler mig udkørt. Bare 15 minutter gør underværker. Nu er dosis blevet sat op. For 2 dage siden til 100 mg. Og kors hvor er jeg svimmel. Ringede til min læge og spurgte om det kunne være pillerne. Det kom ca 3 timer efter jeg havde taget den nye dosis. Men hun er en ualmindelig dårlig læge som ikke lytter til sine patienter, så selfølgelig havde det ikke noget med pillerne at gøre. Så må man jo klare sig selv. Og jeg kan se at mange herinde har været svimle...hvor lang tid går der inden det forsvinder ?? Har I også haft svedeture..koldsved...?? det er selfølgelig også varmt, men alligevel.
  • Måske har du læst alle indlæg i denne tråd men der er mange andre. Mange tåler ikke Eltroxin og får det derfor ikke bedre. Det tager også lang tid at få det godt og finde den rette dosis så hvis du lige er begyndt skal du være tålmodig de virker ikke fra den ene dag til den anden der kan gå måneder, halve år ja måske et helt år før man har det rigtig godt igen. vh Petra
  • Hej... Jeg har i ca 3 uger lidt af voldsom svimmelhed. Jeg får eltroxin pga lavt stofskifte og min læge har sat mig op til 200 mg pr dag for ca 1 mdr siden,kan svimmelheden skyldtes dette? .Jeg har været ved ørelæge der siger at jeg har virus på balance nerven...Håber nogen vil svare :)
  • Læææænge siden ,at jeg har været herinde..Har læst lidt rundt i emnerne omkring vores lave stofskifte og symp.. Sidst jeg var her var jeg på eltroxin og havde det MEGET dårligt : hovedpine , vægtøgning, voldsom træthed , snurren , svimmelhed , kvalme og dårlig hukommelse (kunne en enkelt x ikke huske mit eget efternavn) øjne som sved.....
    Jeg TVANG min læge (som ikke troede på mig, kender I sikkert ,desværre) til at give mig en henvisning...... Det var godt jeg fik det .. Han var næsten i chock over hvor dårligt jeg havde det og sagde selv , at han mente lægerne ikke tog os alvorligt men derimod mente vi var hysteriske eller hypokondere.. Han tog mig STRAKS af eltroxin ,som jeg tydeligt ikke kunne tåle.. Jeg fik Euthyrox istedet. De første 4 dage led jeg VOLDSOM af kvalme , men nu går flere ting bedre.. Der er ingen snurren, ingen svien i øjnene, ingen svimmelhed og lidt bedre hukommelse... Jeg føler jeg har det bedre uden at kunne sætte fingeren på det , har det bare bedre i min krop... Jeg har ikke tabt mig og er stadig meget træt...
    Læste også debat om T3 .... Og min endokriniolog synes jeg lige skal vente sommeren over (jeg har fået Euthyrox ca 3mdr) Mit T3 er pt kun på 50% men han siger mange godt kan have det fint der !!!! Han fortalte også at der var risiko for ; at det man taber sig på T3 er i nogle tilfælde muskler ! Måske derfor nogle herinde er ekstra "svage " til træning??
    Selv træner jeg zumba og cykler en del. Synes jeg knokler afsted , men faktisk kører jeg vildt langsomt (plejer at have fart på)
    Flere herinde taler også om netop problemer med motion og jeg havde ikke tænkt , at det hang sammen.. Jeg trænede før i tiden hver dag og var i god form, men nu opfører kroppen sig som i dårlig form. Alting er bare hårdere , øv ....
    Nå laaaangt indlæg , men også mange emner indenfor vores sygdom....
    Jeg ønsker bedring for os alle ;O)
  • Hej

Jeg får Euthyrox og Liothyronin (T3) og har det godt, gennemsnitligt. Svimmelheden/kvalmen/trætheden/forstoppelsen kommer dog on and off, men jeg tror at jeg har lært at leve med det. Det bliver værre hvis jeg springter måltider over og mangler væske.
    Jeg blev sat i behandling i 2005 med en TSH på 3,99 og mange symptomer og jeg synes at jeg har fået det bedre.
    Jeg tager 5-10 mg Liothyronin dagligt og jeg synes at det gør mig kvikkere, gennemsnitligt. Jeg har stadig dårlige dage, hvor hjernen og alt i kroppen står stille.
    Jeg kæmper mig til at dyrke motion, at bruge energi giver energi for mig. Jeg har klart fået det bedre med mere motion og sundere kost. Har også tabt 25 kilo :-)
    Jeg har en datter der har mange symptomer, og jeg vil presse lægen til at tage blodprøver igen. Sidst var hendes TSH 3,5, men der gælder andre referenceintervaller for børn kan jeg læse mig til. TSH skal op over 6.00 før det er unormalt, for børn under 18 år så der er et stykke vej til.
    Min datter er tit nedtrykt, har taget meget på i vægt, er glemsom, har forstoppelse. Mange symptomer på lavt stofskifte.
    God bedring til jer herinde
    Mvh. Gitte
Log in eller Registrér for at kommentere.