Hjem Rusmidler Alkohol

campral

Redigeret 11 januar, 2016, 19:59 i Alkohol
Hej jeg har taget campral i en måned nu. "jeg har drukket i42 år, nsten uafbrudt, kun afbrudt af døgnbehandling, antabus virker ikke på mig, og Minisotakuren, som jeg prøvede på Tjele fungere ikke for mig, heller ikke AA. Men Campral har virket, efter TRE dage havde jeg ingen trang til alkohol, har lige været en uge på Kreta, sammen med min forlovede uden problemmer (trang), kan styre mig slev nu, har fået et sexsliv, og tabt 12,5 kg. Så jeg kan kun sige ejg har god er faring med campral, vener tibage med mere nyt.
«1

Kommentarer

  • Jeg har været på antabus i 2½ år i denne omgang.
    I den periode har jeg drukket Tuborgs superleight
    som har en god smag.
    Så hørte jeg om Campral og fik min læge til at give mig dem.
    De virker fantastisk på mig. Jeg tager dem de dage jeg ved jeg gerne vil have øl eller vin (alkohol er bandlyst på jobbet), så det bliver kun i weekenden jeg nyder noget. Jeg starter weekenden uden problemer med at skulle have øl som det første. Jeg drikker ca. 4-5 genstande om dagen i weekenden og har det godt med det. Og nu får jeg tilskud til dem.
    De er jo ret dyre.

    Håber andre kan få glæde af dem.
    Hilsen
    Felix
  • hej
    jeg har en forspørgelse ang campral, som jeg lige er started på..
    hvordan kan man drikke i weekenden??? er de ikke i kroppen længe.
    jeg skal nemlig til fest her snar og min læge har sagt at jeg skulle stoppen en uge før..
    håber at høre fra dig lotte
  • hej. som jeg har skrevet andre steder kan trimonil også kaldes tegretol bruges mod alkohol abstinénser. forstået på den måde at den ikke først får effekt når man ikke drikker alkohol, men har selve effekt når man har et alkoholmisbrug, det er i hvertfald sådan jeg har forstået præparatets virkning. ud fra de detaljer jeg har læst om det, det er et antiepileptisk præparat, så jeg håber alle dem der er alkoholiker kan tåle den slags medicin, og som det allervigtigste at lægen/psykiateren går 100 procent med til at prøve det af, så man i fremtiden kan nyde en øl eller et glas vin, i ro og fred, uden man længere blive enormt ophidset og irritabel efter at få det. og slipper for den ulidelig følelse af det skal fanme være nu ellers flipper jeg helt ud. undskyld jeg er lidt heftig i mit sprog. held og lykke alle sammen.
  • Jeg så et indlæg fra Felix fra 2008 hvor han skrev, at han tog campral til weekenden og var istand til at begrænse sit forbrug til 4-5 glas vin pr. dag åbenbart uden problemer - det begrænser åbenbart ham til ikke at drikke videre - d.v.s. lysten til flere genstande forsvinder.
    Er der nogen der kan oplyse mig om dosering m.v. for at opnå denne
    virkning ?
    Det lyder som noget jeg kan bruge, da jeg engang imellem ikke kan stoppe i tide, men stadigvæk godt kunne tænke mig at være i stand til at drikke nogle glas vin.

    Poul63
  • Jeg har taget campral i 14 dage med to tabletter morgen og en aften.
    Allerede efter få dage havde jeg ikke bare stort set mistet lysten til alkohol; når jeg så tog en øl kunne jeg næsten ikke drikke den.
    Jeg er istedet begyndt at drikke meget mælk.
    I de sidste +30 år har jeg drukket mellem 20 og 40 genstande om dagen.
    Nu skal jeg næsten gøre vold på mig selv for at drikke mere end 8-10 genstande.
    Ingen abstinenser intet savn.
    Jeg er også i behandling mod depression, det virker udemærket med campral samtidig.
    Jeg kan varmt anbefale campral.
  • Flere af indlæggene om Campral lyder som om man er godt nok er interesseret, men mest i, hvordan man alligevel kan komme til at drikke spiritus ind imellem.
    I modsætning til Antabus tror jeg såmænd at man godt kan drikke spiritus samtidig med at man tager Campral, men meningen var vel at man ikke skulle?
    For mig var det er spørgsmål om at komme helt og totalt ud af at mangeårigt stort alkoholmisbrug, som yderligere accelererede efter min kones død for 3 år siden. Da jeg for et halvt års tid siden besluttede at jeg ville ud af misbruget, fik jeg lægen til at udskrive recept på antabus, som jeg så købte på apoteket. Men der gik ikke lang tid før jeg holdt op med at tage antabus, og så var jeg jo lige vidt. Problemet med antabus er også, at det nok fjerner muligheden for at drikke - men ikke lysten.
    For 3 måneder siden smed jeg håndklædet ind i ringen. Nu har jeg en aftale med mit lægehus, at jeg kommer derned og tager min antabus overvåget, så jeg ikke kan snyde.
    Desuden fik jeg forklaret hvad Campral - som jeg aldrig havde hørt - var for noget, og nu har jeg taget det i 3 måneder, 3 x 2 piller dagligt, og det har medført det mirakuløse, at jeg overhovedet ikke føler trang til spiritus - ja nærmest ikke skænker det en tanke. En enorm lettelse.
    Jeg tror ikke på at det går at drikke f.eks. kun i weekender, hvert fald ikke for mig. Man skal simpelthen stoppe totalt.
    Desuden er det min erfaring at man skal være helt åben over for familie, venner og omgivelser. Når jeg bliver budt et glas - eller spurgt - siger jeg rent ud "nej tak, jeg er alkoholiker, men jeg drikker ikke mere".
    Forbavsende så positive reaktioner det har givet.

    Jeg føler jeg har fået et helt nyt liv tilbage, er som regel altid i godt humør, tænker ikke på spiritus og har fået meget mere energi og lyst og mod på livet igen.

    Og det tror jeg, at jeg kan takke min fornuftige læge, der udskrev Campral til mig.

    Held og lykke med jeres forehavender.
  • Jeg er en ædru alkoholiker, som har fulgt AAs program i 6 år med skiftende held, idet jeg har haft utallige tilbagefald.

    For 2 måneder siden blev jeg bekendt med Campral, som kan have den virkning, at man mister trangen til alkohol. Jeg startede i januar 2011 med at indtage Campral, .

    Efter 1½ måneds forbrug oplevede jeg noget ganske underligt. Jeg fik mærkelige tanker og ukendte "syner". Jeg stoppede derfor i samråd med min hustru med produktet.

    I tiden efter har jeg naturligvis udtænkt mulige forklaringer på mine oplevelser med Campral og var kommet til det mulige resultat, at pillerne alligevel måtte have haft en gavnlig effekt trods den korte tid, jeg indtog produktet (anbefales normalt 1 år), idet jeg nu oplever alkohol som andre "normale" ikke-alkoholikere.

    Jeg henvendte mig derfor i dag til en af "Lænkens" læger, der som kyndig udi alkoholisme, kender produktet og fortalte om mine oplevelser med Campral.

    Lægen mener ikke, ja han er sikker på, at min hjemmestrikkede forklaring ikke holder vand. Nej han er rimelig sikker på, ud fra mine oplevelser, at jeg har haft en blodprop i hjernen. Åh, nej, tænkte jeg - men han fortsatte - en blodprop i hjernen påvirker en, som regel meget lille del, måske kun et enkelt celle ud af de millioner af små blodkar i hjernen, som er bestemmende for din "psyke".

    Det ser ud til, at jeg har oplevet et nyt mirakel, nemlig at det center, som bestemmer mine drikkevaner, nu er blokeret for trang til alkohol.


    Side 1 af 1
    Annonce
  • Hej. Jeg er ædru på 7. måned. Campral virkede fra dag 1 !! Jeg betragter Campral som intet mindre end et mirakel. Syner og den slags har jeg ikke oplevet. Mvh Svend
  • jeg håber fanme i har ret har først lige fået tilbudt crampral efter et lang nedtursforløb har været til afrusning 19 gange siden april det går fint en uge så bliver jeg gal i hovedet og skal bare være blæst mest muligt hurtigts muligt og orker det bar ik rigtig mer er dog lidt bange for den impotens linie der men nu må jeg prøve alligevel er der noget redravel efter et år man har taget medicinen eller er man bare igang med et nyt afhængiheds forløb for så kan det sgu være lige megt skal lige siges jeg bliver og har været afhængi af alt jeg kommer i nærheden af og er lige eller lige og lige kommet over 7 års afhængihed på resolid som en smart læge bare skrev ud .tog mig 1,5 års nedtrapning med konstante absinenser
  • Hej Har lige fået et tip om at jeg også skulle prøve campral da jeg også godt kan finde på at drikke mange øl, skal man igennem en psykiater og undersøgelse eller kan man bare ringe til min egen læge og få det som f.eks. penecilin? Er villig til at give det en chance.
Log in eller Registrér for at kommentere.