Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvor meget må man drikke...

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Afsnit 4.

    Mange har spurgt om ikke jeg er bitter over det der er sket.
    Bitterhed kender jeg slet ikke til. Men jeg har været meget vred. Også på andres vegne. Jeg havde mange medpatienter , hvis behandling heller ikke var gået som forventet.
    Vreden kan man komme af med ved at bearbejde det skete.
    Jeg har gennemgået alt fra min journal. I forløbet har jeg, uden at vide det ville gå så galt, noteret alt ned. Derfor kunne jeg sende 10 sider med egne notater til Patientforsikringen.

    Da jeg fik medhold hos Patientforsikringen følte jeg en stor lettelse. Så var det ikke bare "hjernespind".

    Du er også inde omkring, at man ser anderledes på mange ting, når man har været så langt ude, at man ikke tage livet som en selvfølge.
    Det har du helt ret i.

    Det lang sygeforløb har i hvert fald forandret mig og min dagligdag.
    Men jeg mener nu også, hvis man har gennemgået noget så voldsomt, uden det har haft nogen betydning, så må man da være lidt tom oveni.
    Forandringer behøver jo ikke kun at være negative.

    Jeg får nu førtidspension. Jeg havde ikke forestillet mig at mit arb.liv skulle slutte på denne måde.
    Jeg har altid fundet glæde ved livet. Dette her har sat nogle begrænsninger i forhold til hvad jeg før har kunnet. Men så dukker der bare noget andet op som erstatning. Jeg har også en stor dejlig familie,som betyder alt.

    M.v.h.
  • Indstillinger
    Tak for din beretning. Jeg har læst den flere gange, for det er utroligt hvad du har måttet gennemgå.
    Og så at du alligevel kan finde livsglæden.
    At du midt i al elendigheden har kunne sætte din 100 % ind i din sygdom, og ikke ladet dig derigere af ikke altid så kyndige læger, det var sejt, og det er heller ikke nemt at vinde en sag i patientklagenævnet. Så tillykke med det.

    Dejlig at du har ofret så meget tid på at fortælle om dit forløb, det kan lære os andre noget om det kan betale sig "at hænge i"

    Når vi alligevel skulle opleve at blive syge, små vi glæde os over at vi er blevet bedre til at se livets små lyse sider. Pas godt på dig selv.

    Kh. Annika.
  • Indstillinger
    Hej Annika 1.

    Selvom det ikke ser sådan ud, har jeg begrænset det meget. Det kan være svært med et så langt forløb, men tak for tålmodigheden til alle der har læst min beretning. Det er kun det primære der er kommet med.

    Mit højeste ønske m.h.t. behandlingssystemet og lægerne er, at patienterne skal orienteres 100% når der er sket fejl. De skal også oplyse om evt. følger og komplikationer så man kan være forberedt, og man kan forstå årsagen til, at man er så syg.

    Det kan være meget afgørende b.l.a. hvis man har brug for vagtlægen. Ellers er risikoen for at blive afvist stor. Jeg har prøvet det af 2 vagtlæger, der ikke ville indlægge mig. da jeg havde urosepsis.
    Næste gang jeg havde urosepsis, var der ingen problemer i at blive indlagt akut. På dette tidspunk vidste jeg selv hvorfor jeg havde det så dårligt, at det var noget der skulle behandles her og nu. Denne læge lyttede til mig. Han sagde, at det kunne han høre at det vidste jeg mere om, end han gjorde. Han tog min puls som var på 144, så bestilte han Falck til at komme omgående. Det tænker jeg stadig på med stor taknemmlighed.

    Ang. Patientforsikringen / Patientklagenævnet.
    Det var Patientforsikringen der gav mig medhold i min sag.
    Hos Patientklagenævnet er det næsten lig 0 der får medhold. Derfor sendte jeg ikke nogen klage dertil. Det følte jeg ikke at jeg havde overskud til.

    M.v.h.
  • Indstillinger
    hej

    sikke et langt og tungt forløb du har , har lige læst det igennem:(
    Jeg har også selv et langt og tungt forløb men omhandler desværre mange ting så som store dele af maven. Men Men nu handler det jo on nyren. Jeg har en nyren som er blevet klemt af en cyste (mener lægerne) Men det kom i forbindelse med at de lavede hul på min tyktarm. En længere historie. Min nyren begyndte at virke mindre og mindre og nu er den på 13%. Men den sidder der og så længe det fungere fint skal den ikke fjernes. Men jeg hæftede mig ved det med din lunge. Jeg havde efterfølgende 4 lungebtændelser og havde den sidste for nylig. Lægerne siger også den ene lunge har nedsat lyd eller hvad det hedder, og jeg har nemlig heller aldrig røget!? Fik du svar på hvad det er? Jeg har nemlig ikke fået forklaring på det ? Under indlæggelserne fik jeg besvær med at trække vejret og efterfølgende kom de lungebetændelser. Men aldrig noget svar!?

    Karina
Log in eller Registrér for at kommentere.