Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min kæreste er ikk jomfru :'(

Redigeret 19 oktober, 2009, 03:36 i Åben debat om sex
Jeg har været sammen med min kæreste i 9 mdr nu, men jeg kan stadig ikke lade være med at tænke på at der var andre før mig.
Det meget svært for mig at acceptere og jeg kan ikke lade være med at tænke på at det ikk var mig der tog hendes mødom. Det lyder måske ikk af så meget men det betyder virkelig meget for mig.
Er der nogen der kan sige mig om der er noget jeg kan gøre?

(P.S. Jeg var jomfru da jeg mødte hende)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil gerne prøve om jeg eventuelt kan hjælpe dig, men så er jeg nødt til at spørge dig, hvilken kulturel/etnisk baggrund, du har, for den kan vist ikke være dansk?
  • Indstillinger
    Nå, det var åbenbart ikke så vigtigt for dig alligevel.

    Jeg undrer mig over, at man overhovedet sætter indlæg ind, når man øjensynligt ikke er interesseret i et bud.
  • Indstillinger
    LOL det giver jeg dig ret i xD, man tænker WTF?!
  • Indstillinger
    Sorry - men det er ikk noget svar :-) Ville bare lige lave et ''indlæg'' - ved ikk hvordan man starter en debat:-)

    Er dreng på 15 år.
    har aldrig haft en kæreste, tror det er fordi jeg er lidt overvægtig - men jeg ´kunne godt tænke mig en kæreste, både for at have en at dele en masse med, men også fordi jeg jo selvfølgelig er jomfru, og kunne godt tænke mig at prøve og ha sex :-) Ved heller ikk hvordan man bruger kondom, og sådan noget... hvad skal jeg gøre???

    fra en sørgelig dreng i jylland...
  • Indstillinger
    For det første; når du kommer ind på et emne, som f.eks her ”åben debat om sex” - der har du så fundet alle disse emner, hvor du så har valgt dette. Øverst i venstre hjørne over denne oversigt over emner er der en lille orange box, der hedder ”nyt emne”. Den kan du bare klikke på, så er du i gang med at starte et nyt emne og din egen tråd – og det vil jeg da et eller andet sted råde dig til, måske med en overskrift, der hedder, ”hvordan kommer jeg i gang”, så kan det være, du kan få lidt flere bud, end der måske kan komme her.

    Men – til dit problem. Du virker som en lidt usikker dreng, og det er nok der, du skal starte. Du er 15 år, og det er slet, slet ikke unormalt at man i den alder ikke har haft sex, og selv om der måske er drenge i din klasse, der praler af at være i fuld gang med den slags, så er det nok alligevel de fleste, der ikke har den store erfaring, så tag det roligt, hvad det angår.

    Jeg vil foreslå dig at starte på biblioteket, muligvis du kan få fat i en bibliotekar, der kan hjælpe dig – og lad nu være med at være genert over dette, husk, at det er for at hjælpe, de er der. Og jeg synes faktisk, du skal starte med at gøre lidt ved din overvægt, det vil du resten af dit liv blive glad for, og når du begynder at tabe dig, vil du helt sikkert også få lidt mere selvtillid. Du kan låne gode bøger med emner omkring overvægt, kost og motion.

    En eller anden form for sport vil også hjælpe dig mht din overvægt. Prøv at finde ud af, om der er noget, du har lyst til – og det behøver ikke være på et hold – der findes også sportsgrene, der ikke har konkurrencen inde over, for jeg kunne forestille mig, at det måske er i idrætstimerne, du har haft nogle nederlag, fordi du er overvægtig, og det er du fordi du ikke får motion nok, så den bider sig selv i halen. Du kunne måske begynde at løbe – det kan du dels gøre selv, og dels vil det give dig mere overskud og mere selvtillid.

    Og så kommer vi til det seksuelle. På biblioteket kan du også låne gode bøger om seksualitet. Desværre bliver unge mennesker i dag ikke særligt godt informerede, så derfor må du selv gøre en indsats, så du ved, hvad det hele drejer sig om – at være vidende om emnet, vil i sig selv gøre, at du ikke er så usikker.

    Til sidst det nemmeste: Gå ned i supermarkedet og køb en pakke kondomer. Hjemme for dig selv i fred og ro kan du så øve dig i at sætte det på, så du når den dag kommer har fuldstændig styr på, hvordan og hvorledes.

    Husk nu – der er slet, slet ikke noget forkert i, at du ikke er klar til sex endnu. Det er der mange i din alder, der ikke er, heller ikke dem, der måske siger, de er det.

    Ja, jeg ved godt, at du lige nu føler, at du ikke kan bruge det her til så meget, men jeg fornemmer, at det er flere ting i det, du skriver, så derfor vil det være godt for dig at begynde fra en ende af og så stille og roligt få oparbejdet din selvtillid – så skal resten nok komme helt af sig selv, og nej – ikke i morgen, det tager tid, men jo før du kommer i gang, jo før vil du komme hel ud på den anden side.

    Held og lykke. Håber du vil melde tilbage.
Log in eller Registrér for at kommentere.