Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Atenor

Redigeret 30 juli, 2008, 06:38 i Hjerteproblemer
Hej.

Jeg vil gerne høre om Jeres erfaring med Atenor (hvem af Jer der nu tager/har prøvet det).

Det er meningen at jeg skal tage det pga. kraftige ekstraslag, men har svært ved at finde "det rette tidspunkt" til mulige bivirkninger som kvalme, diarre, forstoppelse eller træthed.

Jeg ved godt det ikke er sikkert at jeg render ind i nogen af dem, men vil gerne have en fornemmelse af hvor hyppigt de optræder i virkeligheden, så jeg har lidt andet end procenter at forholde mig til.

På forhånd tak.

PS. Nogle af de meget sjældne mulige bivirkninger er som ofte ved medicin direkte forfærdelige. Det er noget med 1 til 10 ud af 10.000. Alligevel kan jeg sq ikke helt ignorere dem heller.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sunday

    Atenor er en betablokker, dvs. et præparat af samme gruppe som den medicin, som Brandin får og som omtales i en anden tråd.

    Som du kan se, har Brandin haft bivirkninger i form af træthed og utilpashed, men bivirkningerne er aftaget.

    Og som jeg skrev til Brandin, har jeg haft alvorlige bivirkninger af betablokkeren Propranolol: træthed, søvnforstyrrelser, mareridt og til sidst depression.

    For at finde ud af, om du får bivirkninger, er du jo nødt til at prøve at tage dem. Jeg forstår det sådan, at du ikke rigtig har tid til at være sløj af bivirkninger, og at det er derfor, at du udsætter afprøvningen. Men hvis det ikke går, så er det vigtigt at sige det til lægen, for at du kan få et andet produkt, sådan som der står i apotekets oplysninger om betablokkere:

    http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medi ... %20de.aspx

    Held og lykke med det.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.