Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

;-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Citat:

    "Vi har alle retten til at være for eller imod legal abort. Vi har ytringsfrihed, men jeg må tage afstand fra al fanatisme, ensporethed, frelsthed og fordømmelse, og hold gerne Bibelen udenfor denne tråd. Dette er en abort- og ikke en religionsdebat."

    Svar:

    Jeg er fuldstændig enig i, at vi alle har ret til at være for eller imod fri abort.
    Med hensyn til at holde Bibelen udenfor debatten, så er dette jo en åben debat, og man har ret til at henvise til Bibelen eller andre bøger, hvis man synes, det er relevant.

    Citat:

    "En kvinde eller et par, der af mange personlige og ofte tungtvejende grunde har valgt at få en legal abort, skal kunne henvende sig i dette forum uden angst for fordømmelse. Det skal også være muligt at henvende sig efterfølgende for vejledning, råd og støtte."

    Svar:

    Jeg er enig. Man burde helt klart kunne henvende sig her, uden at blive fordømt. Jeg håber også, at eventuelle kvinder, der har brug for råd, tør spørge her. Ellers er der jo Mødrehjælpen, som har en reklame ude til højre:-)

    Venlig hilsen KB
  • Indstillinger
    Hej KB.

    Når man logger ind på en åben debat om abort, må man være forberedt på at møde forskellige holdninger. Personligt ville jeg da blive skuffet hvis jeg kun mødte de samme holdninger som dem jeg selv havde.

    Sue
  • Indstillinger
    Redigeret 1 oktober, 2008, 10:32
  • Indstillinger
    Redigeret 4 juli, 2008, 09:13
  • Indstillinger
    Redigeret 1 oktober, 2008, 10:32
  • Indstillinger
    Redigeret 4 juli, 2008, 09:14
    Hej Pilar

    God sommer til dig også
    Solhat
  • Indstillinger
    Hej Pilar.

    "Jeg vender netop ingen ryggen med mit indlæg om vejledning, råd og støtte. Jeg syntes jeg gør lige det modsatte, og ønsker netop en tråd for vejledning, råd og støtte uden fordømmelse. Dette betyder ikke uden andres mening."

    Jeg har ret til at bruge ordet fosterdrab, som er det oprindelige ord for det der i dag kaldes abort.
    ordet abort kan let kamuflerer det der ligger bag og det bryder jeg mig ikke om.

    Selvom fosterdrab i dag er lovligt, behøver jeg ikke bryde mig om det - mine holdninger dikteres ikke sådan. Den kvinde der vælger "abort", har sin frie ret til det, men det er stadig drab. Jeg retter først og fremmest min kritik mod de instanser der har stillet kvinden valget, for det valg burde ingen ha`det er grotesk.

    Jeg kan heldigvis ytre min mening frit, ligesom du kan ytre din. Skal vi ikke bare være glade for det og hver i sær kæmpe for de ting vi finder værd at kæmpe for?.

    Sue
Log in eller Registrér for at kommentere.