Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brug for at vide om jeg er skør, eller om min kone er utro.

Hej alle.
Jeg skriver her, i håb om at få nogle gode råd, da jeg ikke længere ved hvordan jeg skal tackle tingene.
Historien kort fortalt.
Min kone og jeg har været sammen i snart 23år og har 2børn. Vi har gennem livet været udsat for mange hårde ting, men vi har altid holdt sammen og haft det godt sammen. Vores motto har altid været: "Together we can".
På trods af alle de ting, vi har været igennem, har vi altid haft det godt sammen, dette indtil for ca. 2år siden, hvor min kone fik et nyt job. Pludselig begyndte der at opstå en afstand i mellem os.
Jeg har prøvet at tale med hende om det, men når jeg prøver, bliver hun umådeligt vred og fortæller, hvor dårlig en person hun synes jeg er, og hvad jeg har trukket hende igennem. Men hun siger alligevel, at hun aldrig kunne finde på, at være utro.
Det skal siges, at jeg er enig med hende; hun har stået meget igennem, med min sygdom. Og jeg elsker hende for, altid at have været der.

Historien og hændelserne gennem de sidste 2år, har været mange, som kunne indikere utroskab, men hvis jeg skal alt igennem, bliver det vidst en lang fortælling. Derfor tænker jeg, at holde mig til det, som jeg gerne vil bede om hjælp til.
Det som det hele handler om er (og jeg ved godt, at jeg er kommet langt ud): I forbindelse med tøjvask, har lagt mærke til hendes undertøj og bukser - Der er mange pletter i dem og jeg forstår godt at kvinder har udflåd og en cyklus. Det som jeg bare ikke kan få til at hænge sammen, er at; der er kun pletter, mens hun er på arbejde. Dvs. weekender, ferier osv. er der aldrig noget.
Jeg ønsker på ingen måde at skulle forlade min kone - og skulle det vise sig, at jeg har ret, kan jeg godt tilgive det - men jeg har brug for at det stopper, da jeg væmmes ved tanken om, at hun skulle have været sammen med en anden.
Jeg har virkelig brug for vished, da det er enormt stressende og ikke mindst hårdt for både familie og jeg, at gå rundt med sådan en mistanke.
Derfor går mit spørgsmål på: Er der nogen, som har en idé til, at kunne identificere pletterne i bukser og underbukser, så jeg kan få vished for, om der er tale om sæd eller udflåd?
Jeg håber inderligt at der er nogen, som har et forslag eller metode, der kan kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
Mange hilsner
Den fortvivlede.

Kommentarer

  • Indstillinger

    Nu skriver du, at der er flere ting, du har bemærket, men jeg kan jo kun forholde mig til det, du skriver.
    Hvis det var mig, der var utro, og min elsker havde for vane at sprøjte sin sæd ud over mit undertøj og også mine bukser - endda så meget, at det gav synlige pletter, OG det samtidig var min mand, der stod for vasketøjet hjemme, så tror jeg altså nok, at jeg ville prøve at finde en anden ordning med denne elsker, eller også var det fordi, jeg gerne ville have, at min mand opdagede det.

    Så – umiddelbart vil jeg ikke gætte, at det er det, men jeg har som nævnt kun det ene eksempel at gå ud fra.

    Du fortæller, at det begyndte kort efter, at hun var begyndt i et nyt job. Er dette job måske lidt stressende, eller er hun måske lidt presset der? Kroppen kan jo godt reagere f.eks ved at producere lidt ekstra udflåd – uden jeg i øvrigt ved ret meget om det, men jeg ved, at kroppen faktisk reagerer,
    når den er presset på en eller anden måde. Vi mennesker er bare super dårlige til at lytte efter.

    Så med det her eksempel, tror jeg nok, det ville være en ide, at du går en lidt anden vej – fortæller hende, at du har bemærket, at hun øjensynligt har mere udflåd, når hun er på arbejde, hvor der ikke ser ud til at være noget, når hun har fri – og så få en snak med hende, om hun egentligt er glad og tilfreds med sit arbejde og måske om, der er noget, du kan gøre for at lette hende mere.

    Prøv en gang at få denne snak – om jeres liv i det hele taget. Jeg kan forstå, du har været syg og der naturligvis i denne forbindelse har været mange bekymringer: et voldsomt pres på jer begge to – og hvis hun så nu har et arbejde, der måske presser hende en anelse mere, end hun har det godt med, kan kroppen godt reagere på det.

Log in eller Registrér for at kommentere.