Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ømme muskler. aflastning eller træning.

Redigeret 6 november, 2013, 15:04 i Motion
Nogen der kan give mig svar på om det er bedst for musklerne at aflaste eller træne blidt når man har øme muskler fter træning.

Jeg tænker at det må være bedst at træne lidt så ikke musklen bliver helt spændt op.

Men er jeg forkert på den. ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvis du overholder 48 timers restitution så kan du sagtens træne stille og rolig igen selv om du stadig er øm.
  • Indstillinger
    Jeg har slev været lidt i tvivl - og jeg læste lidt rundt omkring og fandt den her artikel, fra SlankeDoktor.dk, der handleer om, hvordan man restituerer bedst muligt efter træning, både hvad angår motion og kost: http://slankedoktor.dk/artikler/motion/ ... ening.aspx

    Håber du kan bruge det til noget.
  • Indstillinger
    Hvis du efter de 48timers restitution muskler gerne skal ha, stadig har ondt kan let træning hjælpe (min erfaring og det råd jeg har fået)

    Det kaldes aktiv restitution :)
  • Indstillinger
    Hvis du har sørget for at kroppen har fået den fornødne hvile, sker der intet ved at træne lidt igen. Som det nævnes ovenfor er 48 timer det maximale. for midt vedkommende er jeg allerede klar igen efter 35-38 timer. Men jeg træner også meget.

    Jeg oplever som dig også at efter en hård træning at mine muskler kan være omme, selv efter de har restituret fuldt ud. Det jeg plejer at gøre er at varme virkelig meget op.. men altså starte meget rolig ud. Du skal tænke på musklen er meget spændt og slet ikke blød og varm. Derfor start roligt ud og derefter øg dit tempo. Begynd først med den hård vægtløftning, når kroppen er fuldstændig varm og du egentlig ikke er om længere. Det giver et godt resultat.

    Håber du får held med din træning, husk på protein efter din træning altid er perfekt, eftersom din krop har et stort behov for det, både til at vokse men også til, at restituere.
  • Indstillinger
    Kære Vimmer

    Du skal sørge for at restiturere, mindst 24 timer mellem hver styrketræning. Det kan afhænge af hvilken kost du får. Det er vigtigt at du spiser meget protein, og får de rigtige vitaminer. Såfremt du træner i et fitness center, vil jeg anbefale dig at du søger råd/hjælp hos en af deres uddannede vejledere.

    Mvh Bjarne
  • Indstillinger

    Det er vigtigt at lytte til sin krop og hvile, når den har brug for det. Ligeledes har kroppen brug for at holde sig i gang hver dag, så jeg anbefaler, at du lytter til, hvad din krop fortæller dig. Personligt bruger jeg https://arono.dk/ som har små træningssessioner, når jeg holde fridag fra fitnesscenteret :-)

Log in eller Registrér for at kommentere.