Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er han stadig afhængig?

Jeg har netop mødt en ny mand. Kendt ham i 3 uger. Han fortalte efter 2 uger, at han tidligere havde haft et øget forbrug af alkohol og til sidst valgte at gå på antabus. Det stod på over et par år.
Han siger det var når de havde fester og familiesammenkomster, og at den ene del af hans tidligere familie, altid drak til fester osv. Han har og havde godt job.
Ham kontaktede selv alkoholrådgivningen, og har stadig kontakt med dem. Han fortæller, at han “stoppede”/ fik hjælp for 1.5 år siden.
Da jeg spørger ind til,hvornår han selv mener han havde styr på det, svarer han for 6 mdr siden. Der fik han godt gang i træningen og den sunde kost.
Han fortæller han ikke har lyst til alkohol eller skal have når han sidser sammen med andre der drikker.

Jeg er ude til fest i lørdags og skal mødes med ham søndag formiddag. Da jeg ankommer, har han blodsprængte øjne og stinker langt væk af øl. Så meget, så da vi går en tur og han griner, kan jeg lugte det.
Han fortæller han havde besøg af en kammerat, og de sammen fik lidt øl og desuden gik i seng kl 23. Ham undskylder de røde øjne at han ikke har sovet gr varmen.

Min mave siger mig, der er noget der ikke helt hænger sammen. Jeg er slet ikke vant til alkohol på den måde, og mit spørgsmål er nu; kan et “par” øl godt give så voldsom en efterlugt rødsprængte øjne?
De gange vi har sovet sammen og næsten ikke har sovet, har hans øjne aldrig set sådan ud

Kommentarer

  • Indstillinger

    Jeg tror du skal lytte til din mavefornemmelse.

  • Indstillinger

    Jeg synes du skal passe på med at spring til konklusioner så hurtigt. Det er svært at vurdere ud fra det du skriver. Nu er jeg heller ikke på nogen måde i stand til, at konkludere om folk er alkoholikere. Men jeg kender dog til nogen som kan hjælpe. Behandlingscenter Søby Park, er som navnet antyder, et behandlingscenter for b.la. alkoholikere. Jeg siger ikke han nødvendigvis skal i behandling, men det er muligt at ringe til dem gratis og uforpligtende. At snakke med en professionel behandler kan være en god idé. Du kan finde flere informationer på deres hjemmeside https://www.behandlingscentersoebypark.dk/.

    Jeg håber du kan bruge det.

Log in eller Registrér for at kommentere.