Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blødning fra underlivet

Redigeret 2 februar, 2017, 11:51 i Åben debat for kvinder
Jeg er en 21 årig kvinde, snart 22. har nu i 10 dage haft blødning fra underlivet, som startede som pletblødning, men nu er sådan så jeg bliver nødt til at skifte bind, flere gange om dagen. Jeg har smerter nederst i maven. Jeg havde det samme for et par måneder siden, men uden smerter i maven. Tog til lægen, som har givet mig en henvisning til en gynækolog. Ingen af dem jeg har ringet til har flere akutte tider, så jeg bliver nødt til at vente til d. 9 feb. Jeg kan ikke være gravid og det kan ikke være menstruation, da jeg næsten lige har haft det. Jeg tager heller ikke p piller og det kan ikke være klamydia. så er der nogen der har bud på, hvad det kan være? Kan simpelthen ikke vente til d. 9!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu skriver du ikke noget om din alder, men det er - desværre - ikke helt ualmindeligt, at vores "system" spiller os et lille pus en gang i mellem.

    Hvis du er meget ung, er det faktisk ret så almindeligt - og det samme hvis du er i den anden ende, altså ved at nærme dig overgangsalder.

    Men - også imellem kan det drille, uden det betyder noget alvorligt, men selvfølgelig bør det da undersøges.

    Det er svært at vente, men når der nu åbenbart ikke er andet at gøre, kan du jo ikke andet.

    Så - prøv at overbevise dig selv om, at det nok ikke er så galt, og der kan være mange - ufarlige - årsager.

    Der er langt flere ufarlige end farlige årsager - så derfor må du prøve at slappe af, selv om det er svært - jeg ved det af erfaring.
  • Indstillinger
    Jeg er 21 år snart 22. Synes bare det er mærkeligt... det er 11 dag det bløder idag og det er meget blod. + 1 uges menstruation. Det er mere end en halv måned jeg har blødt. Mine smerter bliver også værre, især når jeg træner.
  • Indstillinger
    Det er da også mærkeligt, og jo, det skal da undersøges, men det behøver altså ikke være en farlig sygdom.

    Din læge har fornuftigt henvist dig til en gynækolog og selvfølgelig skal du forlange at få det her grundigt undersøgt - og ikke mindst få en brugbar forklaring.

    Og nej - det er bestemt ikke rart at skulle gå og vente, men hvis din læge mente, at det var meget alvorligt, var du blevet henvist til øjeblikkelig undersøgelse på sygehuset.

    Så igen - prøv at tage det så roligt som det er dig muligt.

    Måske du - når du har fået det udredt, lige kan skrive her på debatten, så andre kvinder i samme situation evt kan få at vide, hvad noget sådant betød i dit tilfælde.

    Ofte får man kun spørgsmålet her i forum - og der gives mere eller mindre gode råd, men afslutningen på historien får man desværre kun sjældent, hvorfor en evt rådgivning ofte står og "flagrer".
  • Indstillinger
    Det kan godt være jeg bare tænker for meget over det, men det er bare svært at lade vær, når man bløder så meget og det ikke er første gang.
    Jeg har skrevet til min læge, som siger jeg skal ringe til hende imorgen tidligt, da hun også synes det er for lang ventetid. Hun er der først imorgen, Så må jeg lige høre hvad hun har tænkt sig.

    Jeg skal nok skrive svaret op, når jeg finder ud af, hvad det er. Forhåbentlig er det ikke noget farligt!
  • Indstillinger
    Det kan jeg godt forstå. Selvfølgelig er du bekymret og utryg - det ville jeg da også være.

    Godt du lige kan få en snak med din egen læge i morgen.

    Forhåbentligt får du lidt ro, så du mere afslappet kan afvente undersøgelsen hos gynækologen.
Log in eller Registrér for at kommentere.