Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skizofreni ? Depression ? HJÆLP

Redigeret 12 oktober, 2015, 08:58 i Spørg Netdoktors brugere
Hej jeg er en pige på 20 år. Jeg har gennem 5 år haft ubehag i min krop, men vil fortælle om mine oplevelser som de er nu.

Jeg ser ting ske i mit hovede, fx slår en på gaden, når jeg laver mad ser jeg mig selv stikke min kæreSte ned med den kniv jeg har i hånden. Jeg ser mig selv hoppe ud fra altanen. Når jeg venter på toget må jeg koncentre mig meget for ikke at hoppe ud foran det.
Jeg er meget følsom, græder tit uden grund. Føler mig ubrugelig, det er ikke værd at leve. Jeg holder mig meget for mig selv (bor med min kæreste). Er ikke gode til at kæmpe for nye venskaber. Mine drømme er meget virkelige, Tit ved jeg ikke om det er sket i virkeligheden eller en drøm, og må derfor spørge min kæreste om råd.
Jeg går tit i irritationen og vrede i anspændte stillinger, ligesom krampe bevægelser i hele kroppe indtil jeg får mig selv til at slappe af.
Når jeg får disse uhyggelige tanker får jeg sådan nogle ticks for at styre dem. Fx knækker med nakken, spænder i hals, spænder i krop eller blinker meget hurtigt med øjnene.
Jeg føler mig irriteret og utilpas i min egen krop og værdiløs, trods jeg har et godt liv. Jeg har altid været populær pga mit udseende og min hårde og flabede attitude. Jeg har haft en rigtig dårlig barndom, med en papfar der verbalt ødelagde mig fuldstændig og endte i gråd hver nat.
Jeg søger hjælp da min kæreste er begyndt at blive bange for mig og mine tanker. Fordi jeg har fortalt at jeg er bange for at jeg ikke kan styre dem.
Håber i kan hjælpe ❤️❤️❤️

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du bør søge læge og tale med vedkommende om dine problemer. Vær ærlig over for lægen. Du tænger til hjælp og den kan du desværre ikke få på en debatside.
  • Indstillinger
    Har noget ala det du oplever, dog ikke så voldsomt, men jeg er begyndt og få hjælp, og det syntes jeg virkelig også du skal gøre.
    Hvis jeg havde fortsat, uden hjælp, tror jeg måske det ville ende ud i noget der er ligeså slemt som det du går igennem, for jeg brød også tit ud i gråd, blev let irriteret og frustreret, og kunne heller ikke altid styrer mine tanker og følelser.
    Jeg hører stemmer og ser ting for mig, jeg er kun på 3 dag's behandling, men jeg syntes virkelig du skal søge hjælp, inden det er for sent!
    Rigtig god bedring :)
  • Indstillinger
    Har noget ala det du oplever, dog ikke så voldsomt, men jeg er begyndt og få hjælp, og det syntes jeg virkelig også du skal gøre.
    Hvis jeg havde fortsat, uden hjælp, tror jeg måske det ville ende ud i noget der er ligeså slemt som det du går igennem, for jeg brød også tit ud i gråd, blev let irriteret og frustreret, og kunne heller ikke altid styrer mine tanker og følelser.
    Jeg hører stemmer og ser ting for mig, jeg er kun på 3 dag's behandling, men jeg syntes virkelig du skal søge hjælp, inden det er for sent!
    Rigtig god bedring :)
  • Indstillinger
    Hvilken behandling er du igennem? Og hvordan fik du den? Gennem psykolog eller psykiater ?
Log in eller Registrér for at kommentere.