Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forstuvet knæ og ankel

Redigeret 8 september, 2015, 02:57 i Fod- og knæskader
Hej, jeg skriver fordi jeg håber at der er nogen som har lidt erfaringer/viden omkring forstuvninger.
For 14 dage siden forvred jeg mit højre ben i hver sin retning da jeg styrtede på vandski. Jeg tog til vagtlæge og fik af vide at jeg havde forstuvet mit ydre ledbånd i anklen og ødelagt fibre (er det muskelfibre?) deri. fik også af vide at mit indre ledbånd i knæet er forstuvet.
Har forstuvet den samme ankel, samme sted 2 gange før og det samme knæ blev opereret for 2 år siden, hvor der blev fjernet betændte slimsække (har dog ikke virket, da jeg stadig har smerter i knæet).
Har gjort brug af RICE-behandlingen i mange dage, og brugt krykker når jeg skulle gå langt. Jeg kan godt støtte på benet, men det gør ondt og virker ustabilt og skrøbeligt.
Jeg arbejder i butik, og skal derfor stå og gå hele dagen, hvilket jeg slet ikke har kunnet. Jeg har hjulet lidt til med noget jeg primært har kunnet sidde ned og lave, men efter 3 timer gør det sindssygt ondt og må humpe hjem og kan intet resten af dagen.
Jeg har flere gange om dagen jag/niv i benet (mest i anklen) og de sidste par dage har jeg fået ondt andre steder end der jeg har forstuvning (måske pga. forkert belastning) og min læg føles som om den skal gå i krampe hele tiden.

Jeg er lige flyttet hjemmefra, så har brug for pengene, men er bange for jeg gør det hele værre hvis jeg bare ignorerer smerten, fylder mig med piller og tager på arbejde ?
tænker om jeg skal til tage fysioterapi eller hvad jeg kan gøre, for kan ikke føle nogen bedring trods det er 14 dage siden.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med at guide til hvad jeg skal stille op, min læge mener bare jeg skal se tiden an, men jeg har gået hjemme i 14 dage nu!?

På forhånd tak!

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.