Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kondomet sprang - er hun gravid?

Redigeret 25 maj, 2015, 12:35 i Prævention
Hej, jeg er en dreng på 16 år som for et par dage siden har været sammen med en pige på min egen alder.
Da vi var færdige, og altså efter jeg kom, ser jeg så det der ligner et sprængt kondom. Jeg er rimelig sikker på, at jeg træk mig ud da jeg kom.. Men stadigvæk... Hendes cyklus var heldigvis netop begyndt - hun havde mens dagen før. Hvor stor er sandsynligheden for at hun er gravid??? Det skal siges det kun var 2. gang jeg var sammen med en pige.. Hun har IKKE taget en fortrydelsespille

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når det er så tæt på menstruationen, så er sandsynligheden meget, meget lille, så prøv at slå koldt vand i blodet.

    Men - selvfølgelig bør man bruge prævention og det hver eneste gang.

    Jeg foreslår, at du lige øver dig lidt mere i brugen af det kondom og da gerne i selskab med din kæreste - det kan være rigtigt hyggeligt.

    Et kondom, der passer, ikke er for gammelt og er sat korrekt på, bør altså ikke springe, - det skal bruges helt fra start til slut. Og - selvfølgelig nyt kondom ved nyt samleje.

    Det der med, at du trak dig ud, før du kom, kan du glemme alt om skulle give mere sikkerhed. Længe inden du overhovedet er klar over, at du er ved at være der, kan der sagtens være smuttet masser af levedygtige sædceller ud, så kondomet på før din penis overhovedet kommer i kontakt med din kærestes kønsdele, og det skal blive på helt til slut.
Log in eller Registrér for at kommentere.