Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Betændelse i visdomstand

Hej.

Jeg har øm/ondt i tandetkødet omkring min visdomstand, og svært ved at åbne munden uden smerter. Udfra hvad jeg har kunnet læse mig til, er det ret tydligt tegn på betændelse i min halvt frembrudte visdomstand!
Situationen er den.
Jeg er lige nu ude på en 2Måneders rejse i Amerika, og har Idag været ude og prøve at skaffe chlorhexidine men det kræver recept herovre.

Jeg vil umiddelbart helst undgå alt bøvl med forsikring og tandlæge hvis muligt men må jo finde ud af det, hvis der ikke er andre muligheder!

Kan jeg godt rense betændelse væk uden chlorhexidine eller pincelin? Eller er det en lang smertefuld vej at begive sig ud på?
Jeg har købt noget Antibacterial - multi protection mouthwash, men ved ikke om det nok?
Vil det bedste i mit tilfælde være at søge tandlæge, eller kan jeg undvære tandlæge besøget og selv rense betændelsen væk?

På forhånd

Mange tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er vel bl a derfor, du har tegnet den forsikring? Så vidt jeg er orienteret, så kan man ikke selv kurere en betændt visdomstand. Så - få det overstået og nyd din fortsatte rejse uden smerter.
Log in eller Registrér for at kommentere.