Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Negative symptomer

Redigeret 19 februar, 2015, 02:05 i Skizofreni
Hej jeg er en ung pige der lider af skizofreni. Jeg lider rigtig meget af de negative symptomer. Jeg får abillify 10 mg og det har jeg fået et år nu men de hjælper slet ikke. Nogen der har prøvet det samme og hvad gør man. Desuden har jeg mistet mig selv efter jeg er blevet syg, kan ikke det samme og er ikke den samme. Snakker ikke særlig meget er meget tavs. Det er en stor sorg for mig at jeg ikke er den samme. Bliver man nogensinde den man var fra før man blev syg jeg hader mig selv nu fordi jeg ikke længere kan være social som jeg altid var før. Jeg siger ikke et ord. Har det meget dårligt hele tiden. Får ikke ryddet op eller noget. Sover hele dagen væk og det kan ikke være rigtigt når jeg kun er 26

Kommentarer

  • Indstillinger
    Håber der er nogen der vil svare for jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Har det virklig dårligt med mig selv. Og har brug for nogle råd eller nogen der har nogle erfaringer med skizofreni
  • Indstillinger
    kære tulmus123
    jeg har selv en søn der lige har fået konstateret paranoid skizofreni han er 18 år og bor hjemme.
    jeg forstår udmærket at det er frygteligt at du ikke kan tale og ikke kan det sociale, er du tilknyttet opus i distrikt psykiatrien ? Det lyder som du trænger til mere hjælp end medicinen, min søn er lige skiftet til den samme medicin fordi der er flere der har oplevet at det netop skulle være godt for ikke at hæmme de kreative evner.
    Min søn tegner meget og laver nogle utrolig flotte tegninger, efter han startede med det antipsykotiske var han helt blokeret.
    skriv noget mere hvis du har lyst.
    mange hilsner fra viips46
Log in eller Registrér for at kommentere.