Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skyldes det bare angst..?

Redigeret 29 oktober, 2014, 19:57 i Angst
Hej!
For en del år siden blev jeg diagnoseret med generaliseret angst, men er det seneste års tid heldigvis blevet bedre til at takle det. Eller, det troede jeg da..
Det var lige indtil for et par måneder siden, hvor jeg begyndte at få alle mulige fysiske symptomer, som selvfølgelig har gjort mig ret nervøs.

Det startede med maveproblemer, altså ondt i maven og kvalme.
Jeg begyndte også at fryse hele tiden, især kolde hænder og fødder.
Desuden får jeg engang imellem nogle "svimmelheds-anfald", efterfulgt af træthed og hovedpine. Sommetider får jeg også ondt alle mulige mærkelige steder, f.eks i ribbene, håndled, osv.

Til sidst er jeg også begyndt at hoste rigtig meget, men jeg ved ikke om det bare er en infektion?

Jeg er vildt angst for om mine symptomer kan være kræft eller noget i den dur, men jeg har også hørt at angst kan give mange fysiske symptomer.
Måske overreagere jeg bare?

- Er der nogen som har oplevet noget lignende eller ved hvad det kan være?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kender det godt, har det selv på den måde. Angst stresser ens krop og derfor kan du også reagere fysisk. Ens krop er oftest meget anspændt hvis man har angst, og ens muskler bliver ømme. Det kan medføre smerter i ryg og bryst og ledene generelt. Også hovedpine er normalt. Uanset hvad er det en god ide at gå til læge og snakke om det, evt. taget nogle prøver, så du kan udelukke sygdom. Jeg selv har kraftige bryst smerter pga spændinger og smerter i ryggen. Har fået tjekket lunger og hjerte og det beroliger mig under angstanfald at vide, at rent fysisk er alt okay med mig. Men ens hjerne er ret spøjs og kan virkelig skræmme en unødvendigt.
Log in eller Registrér for at kommentere.