Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Måske højt stofskifte, kan I hjælpe?

Redigeret 3 september, 2014, 05:09 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej gode mennesker. Jeg kan se at I er flinke til at svare og hjælpe hinanden herinde, så det vil jeg også lige prøve.
Jeg er på jagt efter den sygdom, som jeg tror jeg har og nu er jeg kommet til "for højt stofskifte", men jeg forestiller mig at I også har kigget på alt muligt andet inden I fandt ud af hvad I fejlede, så måske er I kommet forbi en sygdom der ligner den jeg har..

Jeg er studerende (29) og alt går fint i mit liv, men jeg er så træt, så træt i mit hovede.

Her er mine symptomer:

Jeg har svært ved at komme i seng om aftenen og når jeg endelig ligger der, går der gerne 1-2 timer før jeg falder i søvn. Jeg sover meget let og har mareridts-lignende drømme hver nat. Jeg vågner næste morgen med let hovedpine, lidt som om man havde fået et par øl aftenen inden. Jeg føler mig dehydreret og skal have vand med det samme.
Hovedpinen er der de næste 1-3 timer og så går den lidt i sig selv igen, men er der stadig som en meget let trykken.
Jeg føler at jeg tankemæssigt har "været igang" hele natten og at min krop måske har fået nok søvn, men ikke min hjerne.

Jeg har meget stærke tømmermænd når jeg drikker og kan få tømmermænd af 1-2 øl - derfor drikker jeg sjældent.

Jeg føler mig meget træt i hovedet i løbet af dagen, lidt som om jeg har lyst til at sove, men også en fornemmelse af at det ikke hjælper og at min hjerne har brug for en anden måde at slappe af på. Dog falder jeg nemt i søvn hvis jeg sidder til et foredrag og skal lytte uden selv at kunne deltage aktivt.

Omkring aftentid liver jeg op og bliver mere frisk, hvilket gør at jeg har svært ved at komme i seng/falde i søvn.