Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Andre der får 60 mg Cipramil ?

Mormor23Mormor23
Redigeret 8 august, 2014, 10:12 i Åben debat om depression
Vil gerne høre om der er andre der får 60 mg Cipramil eller Citalopram ?
Den nuværende anbefalede max dosis er jo 40 mg - jeg har tidligere gennem mange år fået de 40 mg sat op til 60 mg når humøret har dykket og det har gået fint.
Men med alt det skriveri der har været om Cipramil og hjertestop er jeg faktisk nærmest rædselsslagen for at skulle tage 60 mg igen.

Vil derfor gerne høre fra andre der også har brug for 60 mg og hvordan I håndterer det.


Mvh Mormor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har ingen kendskab til det, men jeg ville aldrig tage den dosis, hvis det var mig. Der står jo højt og tydeligt:

    Bemærk:
    •Man må normalt højst tage 40 mg i døgnet pga. øget risiko for forstyrrelser af hjerterytmen ved højere doser.
    •Til ældre over 65 år, anvendes normalt halv begyndelsesdosis og ofte også en lavere maksimaldosis.
    •Ved dårligt fungerende lever bør man højst tage 20 mg i døgnet.

    citat slut

    Man læser gang på gang om læger der bare giver alt for meget medicin. Jeg har selv fået alt for meget antibiotika en gang. Så meget at jeg blev advaret på apoteket. Siden har jeg undersøgt tingene før jeg gør noget. Man kan kun stole på sig selv.
  • Indstillinger
    Det er rigtigt hvad du skriver - men er i en situation hvor jeg har en depression nu og hvor 60mg har virket tidligere. Psykiateren mener godt man kan tage 60 mg.
    Det er jo sådan at ved alle præparater står der bivirkninger som ikke alle er "reelle" men medicinal firmaerne simpelthen skriver rigtig meget, for at undgå sags anlæg. Der er jo en masse medicin som mange mennesker er nødt til at tage men hvis man læser om bivirkningerne ville ingen jo turde tage det.
    Det er bla derfor feks jeg selv er i en sådan vildrede nu - fordi jeg trods alt også lader mig påvirke af alt det der bliver skrevet. Spørgsmålet er jo så om der nu i virkeligheden er grund til at undgå et medicin der før har hjulpet en rigtig godt.
  • Indstillinger
    Det kan du jo have ret i og jeg forstår dig godt. Har du før fået det og tålt det godt er risikoen vel heller ikke så stor. Jeg burde tie, for jeg har ingen erfaring med den medicin.
    Jeg håber du hører fra en, som kender noget til det.
Log in eller Registrér for at kommentere.