Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bivirkninger ved medicin, eller bare angst?

Redigeret 24 maj, 2014, 10:37 i Angst
Hej alle sammen.
Jeg har hele livet desværre lidt af forskellige typer angst. I øjeblikket er det døsangst og genereliseret angst der virkelig præger min hverdag.
For ca. 3 uger siden begyndte jeg på en ny medicin, venlafaxin.
For ca. 1 uge siden, begyndte jeg dog at få det lidt mærkeligt.
På et bestemt tidspunkt HVER dag, typisk mellem kl. 15 og 17, får jeg sådan en "svimmelheds-fornemmelse". Jeg bliver fraværende, og føler at jeg ikke rigtigt er til stede i mine omgivelser. Efter en times tid forsvinder denne følelse, og jeg har det normalt igen.
Min angst fylder enormt meget, og jeg ved at angst kan give en masse bivirkninger i sig selv - men de her følelser i kroppen, som kommer på bestemte tidspunkter hver dag, er helt nyt for mig.

Kan det være pga. ny medicin ? Jeg lider også af slem hypokondri, det er derfor at jeg lige er nødt til at finde ud af, hvad pokker der er galt.
Jeg har en tid hos lægen om en uge, men hvis nogle herinde kunne svare på mit spøgsmål nu , ville det være dejligt :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er højst sandsynligt "bare" en opstarts bivirkning som går i sig selv med tiden. Denne slags medicin (SNRI og også SSRI for den sags skyld) tager op til 6 uger for at opnå fuld virkning og voldsomme bivirkninger er normalt de første 1-2 uger, nogengange længere. Hvis du stadig har bivirkninger der overskygger de positive sider af medicineringen efter 6 ugers daglig indtag så ville jeg se mig om efter et alternativ.
  • Indstillinger
    Okay, tak for svaret :)
    Jeg har godt bemærket at jeg har en del bivirkninger. Min angst er forværret lige pludseligt, jeg er tit svimmel og fraværende, jeg sover dårligt, og drømmer enormt mærkelige drømme.
Log in eller Registrér for at kommentere.