Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sløret syn

Redigeret 7 november, 2013, 02:12 i Åben debat om øjne
Hej,
I går aftes fik jeg lige pludselig helt vildt sløret syn, der var en lysende streg for mit øje så jeg kunne ikke rigtig fokusere på noget og samtidig med det havde jeg hovedpine og trykken for mit højre øje. I dag er min syn stadig meget sløret og jeg har trykken for begge mine øjne, jeg kan ikke se fjernsyn og bliver nødt til at skrue ned for lyset.
Jeg har haft omgangssyge for en uge siden der varede et par dage og så havde jeg et rødt kløene øje i efterårsferien, kløen og det røde øje gik så væk, men mit øje var lige kort rødt igen i mandags.
Er meget nervøs for hvad det kan være, skal jeg søge vagtlæge?

Mvh Julie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det ville jeg bestemt gøre, vagtlægen kan henvise til øjenlæge. Jeg turde ikke selv gøre andet.
  • Indstillinger
    Hvorfor har du dog ikke kontaktet egen læge i dag? Du har det så skidt, at du overvejer vagtlæge - din egen læge kender dig bedre.

    Du har en time endnu, hvor du skal kunne få kontakt til egen læge - så det foreslår jeg da, at du først prøver at gøre.
  • Indstillinger
    Har ikke kontaktet egen læge dage jeg håbede lidt på at det ville gå over.
    Min læge lukker klokken 14 om onsdagen.
  • Indstillinger
    Der skal så være en vikar, der passer tjansen til kl. 16.00 - men det er vel uvæsentligt nu.

    Og jo - jeg kan godt forstå, du gerne ville se det lidt an - på den anden side, så er det til en hver tid at foretrække, hvis man kan få fat i egen læge.

    Med lægevagt kan man være heldig at få kontakt til en, der er engageret, men desværre har jeg lige lidt for ofte stødt på lægevagter, der bevares nok ikke er sådan - men bare virker som om, det job bare er en nem måde at tjene penge på.

    Af en eller anden - fuldstændig uransagelig - årsag, så er systemet sådan indrettet, at hvis det kan klares i telefonen, så tjener lægen mere, end hvis han/hun henviser til et besøg i lægevagten eller hvor det nu er; og derfor foretrækker mange lægevagter desværre at prøve at klare den pr. telefon - og helst så hurtigt som muligt - så de kan skynde sig til næste opkald - og dermed større indtjening.

    Ja, undskyld - men det er klart et af mine argumenter til at undgå den lægevagt, hvis man overhovedet kan.

    Men - selvfølgelig - har du det så dårligt, at du ikke kan vente - og også jeg mener, du faktisk allerede nu HAR ventet for længe - så skal du kontakte lægevagten her efter kl. 16.00.

    Fortæl gerne, hvordan det gik. Altså - ikke lægevagten, men med dig. :-)
  • Indstillinger
    Jeg har nu kontaktet vagtlægen og fik det svar at jeg skulle ringe til min egen læge i morgen da de ikke kunne hjælpe når det havde noget med øjne at gøre på den måde. Så jeg må bare vente til i morgen :-)
    tak for alle svarene!
  • Indstillinger
    Det passer ikke. Jeg har af min øjenlæge fået at vide, jeg skal kontakte ham med det samme og har han lukket, så vagtlæge eller skadestue. Det er i en bestemt situation

    Jeg må indrømme, jeg undgår helst vagtlæger og ville til hver en tid gå først til min læge, især min nye læge.
    Ville vagtlægen ikke hjælpe tog jeg på skadestuen, hvis det var mine øjne det gjaldt.
    Min bror måtte henvende sig til en vagtlæge, som med det samme sendte ham videre. Han blev indlagt på sygehuset.
    Men jeg aner jo ikke, hvor galt det står til med dine øjne. Det kan man jo kun selv vurdere.

    Det kan vel ikke være så slemt, når ikke du kontaktede din læge.

    PS. Jeg husker et tilfælde, hvor jeg blev nødt til at ringe til en vagtlæge, der var jeg heldig. En udenlandsk læge havde vagten og hun var både venlig og kompetent. Hun sendte mig øjeblikkelig videre i systemet. Og det drejede sig om mine øjne.
  • Indstillinger
    Jeg tror ærlig talt folk ringer til vagtlægen, fordi det er nemmere. Men mange gange er det unødvendigt og man kunne lige så godt henvende sig til egen læge.
    Jeg syntes man læser om de rene bagateller folk henvender sig med. Måske fordi de ikke ved, at vagtlægen er en nødlæge.

    Jeg har selv overværet en vagtlæge blev tilkaldt, jeg var fuldstændig målløs. Det drejede sig om en smule forkølelse. Så er det misbrug.
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med det, men jeg har aldrig brugt vagtlægen før. Der var en grund til at jeg lavede et indlæg her inde før jeg ringede til vagtlægen.
  • Indstillinger
    Det var nu ikke et indlæg, der var møntet specielt på dig.

    Det kunne se sådan ud, indrømmet, fordi jeg skrev, det ikke kunne være særlig slemt, når ikke du henvendte dig til din læge. Det mener jeg stadig, for jeg var ikke klar over, du havde muligheden, da du skrev.
Log in eller Registrér for at kommentere.