Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pludselig forhøjet puls. 114 slag i minuttet

Redigeret 16 maj, 2012, 11:38 i Hjerteproblemer
Jeg sad i dag, og pludselig kunne jeg mærke, at jeg ikke kunne trække vejret helt igennem. Jeg blev naturligvis forskrækket, men tog noget vand, for at se om det kunne hjælpe - Det gjorde det ikke. Så mærkede jeg efter, og fornemmede en mærkelig trykken for brystet, målte min puls, og den var på 114 slag i minuttet. Det eneste jeg lavede var, at jeg sad og lyttede til, hvad min lærer fortalte.
Jeg var ikke nervøs over noget, men jeg fik det virkelig ubehageligt, da det skete. Jeg er 18 år, og lever ellers fornuftigt.
Er der nogen, der har en idé om, hvad der kan være sket/galt?
Hilsen Mus

Kommentarer

  • Indstillinger
    du skal helt klart søge din læge til et tjek --det her skal du ikke gemle med--det kan være lige fra noget uskyldigt ---til noget mere alvorligt
  • Indstillinger
    hvis det kun er sket en enkelt gang er der sandsynligvis ikke noget at være bange for.

    Men hvis det sker mere må du til lægen.

    Jeg havde det sådan engang, havde også kvalme, gik til lægen og blev undersøgt uden at der blev fundet noget, fik at vide at det havde været et angstanfald......
    underligt.... jeg sad bare og hyggede mig med mit håndarbejde helt for mig selv, men lægen fortalte at det sagtens kunne forekomme alligevel..(hva sku jeg dog pludselig være angst for)

    håber du har det godt igen
Log in eller Registrér for at kommentere.