Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

overdreven retorik på netdoktor

Redigeret 25 august, 2011, 11:47 i Åben debat om rygestop
http://www.netdoktor.dk/tema/rygning/sygedage.htm
Det korrekte ville vel være at skrive, at NOGLE rygere har flere sygedage.
Vi er trods alt også NOGLE rygere der stort set ikke har sygefravær.
Og så er der FLERE ikke-rygere der har mange sygedage.....

Jeg forherliger IKKE rygning, forventer bare en grad af realitet når der skrives på et åbent fora.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Eftersom Netdoktorredaktionen ikke har nogen jordisk chance for at læse alle debatindlæg, syntes jeg, du skal gå ind i det fora der hedder "Ris og ros til Netdoktor" under hovedkategorien "Diverse" og poste dette indlæg.

    Eller skrive en e-mail til Netdoktor.
  • Indstillinger
    Jeg synes faktisk at netdoktors redaktion burde læse samtlige indlæg, så de ved, hvad der foregår her, men jeg ved godt, at det ikke sker, så Annas råd er jeg da enig i. Jeg er dog bekendt med, at nogle altså bliver læst.

    Men - emnet her synes jeg da er interessant nok at debattere, for jeg har godt nok også læst nogle hårrejsende indlæg fra læger på de sider. Jeg er da ind i mellem stødt på påstande, som jeg finder ligger en hel del væk fra rent faglige ting, men netop er voldsomt præget af den pågældendes personlige holdning.

    Det mener jeg man helt og aldeles kan tillade sig her på debatforum, men jeg har nu holdningen at læger - og præster for den sags skyld - bør holde sig langt fra personlige holdninger, og udelukkende holde sig til deres fag, når de udtrykker sig officielt.

    Tilbage til rygningen. Du har så evig ret. Nej, man kan ikke sige noget som helst pænt om tobaksrygning, men denne artikel er noget frygteligt sludder. Alt - simpelt hen alt - får tobak nu skyld for.

    Jo, der er mange sygdomme, der kan være tobaksrelateret, men ikke nødvendigvis er det.

    Og - der findes mindst lige så mange sygdomme, hvis ikke flere, der skyldes forurening; bilos f.eks., men det er for besværligt og for dyrt at køre hetz på, så derfor har man valgt at gøre det med tobakken.

    Det er så min holdning. Men jeg er jo heller ikke en "frelst" læge.
Log in eller Registrér for at kommentere.