Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg gravid?

Redigeret 24 juli, 2011, 18:55 i Snart gravid
Jeg er en pige på 15 år, som hver dag er meget bekymret. Jeg havde min menstruation den 5. juli og havde sex den 13. juli. Vi brugte kondom.
Jeg er ikke på p-piller og vi tjekkede ikke om kondomet var sprunget, bagefter.
Jeg har lagt mærke til at jeg har øget udflåd, svag hovedpine, nogle gange ondt i maven og følelsen af oppustelighed.
Jeg er meget bekymret for om jeg kan være gravid? Hvor stor er chancen for at jeg er det?
Kan jeg have så store bekymringer, at det bare er det der laver de symptomer?
Ville blive glade for jeres svar, da jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre mig selv afslappet.

Kh. Den fortvivlede pige. :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Og jeg skal også tisse hele tiden... Hvilket jeg aldrig plejer at skulle... Plejer kun at tisse 2-3 gange om dagen, og har skulle tisse over 6 gange i dag..
  • Indstillinger
    Der er ikke nogen der kan fortælle dig hvor stor chancen er for at du er blevet gravid.
    Eller rettere; risikoen.

    Andet end at den er vildt lille.

    I ville formodentlig bemærke hvis kondomet sprang!

    Selv hvis vi så antager at det gjorde det (hvilket jeg ikke tror på), så var du stadig næsten en uge fra ægløsning, så sædcellerne ville formodentlig være døde før da, og selv hvis levende sædceller og ægløsning var i dig samtidig, så var det overhovedet ikke sikkert, at du ville blive gravid.

    Dertil kommer, at det er de færreste der får alle de graviditetssymptomer så tidligt i graviditeten.

    Så... Mit bud er at det er fysiske symptomer udløst af din nervøsitet. For man kan bilde sig selv rigtig mange ting ind.

    Mht. udflåd så kan miljøet dernede være blevet forstyrret (gå til lægen hvis det bliver ved eller køb mælkesyretabletter på apoteket).

    P.S.
    Hvis du kun tisser 2-3 gange om dagen, så skal du altså drikke noget mere væske. Mangel på væske kan også give hovedpine.
  • Indstillinger
    Mange tak! Du har lige hjulpet mig af med en stor del af min bekymring! Nu er det bare med at finde en måde jeg kan slappe af på... Så nervøsiteten ikke giver mig de her ubehagelige tegn.. Har du noget forslag til hvordan man slapper af, og får det helt roligt? Så jeg ikke tænker på den lille risiko hele tiden...
Log in eller Registrér for at kommentere.