Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hørenedsættelse, tinnitus og allergi

Redigeret 15 december, 2011, 16:59 i Hørenedsættelse og tinnitus
Hej alle.
Det er sådan, at jeg har haft allergi i mange år uden at vide det. Jeg blev testet da jeg var mindre uden probelmer, men årene efter har jeg udviklet støv allergi.
Jeg lider af tryk i højre øre, tinnitus, hørenedsættelse og meget tilstoppet næse (ikke snottet, men ringe tilførsel af luft gennem næsen).
Mit spørgsmål er så, om det kan have noget med hinanden at gøre?
Var til ØNH-læge i dag, han var dog ikke til at snakke med, da han slet ikke gad høre efter hvad jeg sagde, og de andre ØNH-læger har ventetider til midten af august, så er lidt nede over det. Han tjekkede det ydre og øre og gennemgik hurtigt lige hvordan min næse så ud og der var ingen problemer.
Er der nogen herinde der har hørt om lignende tilfælde? Og evt. problemløsninger? Har fået næsespray mod allergi, men tvivler på at det kommer til at hjælpe.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver tryk i dit ene øre. Det har jeg i begge ører. Det kan føles ulideligt.
    Jeg ved ikke om grunden er den samme, men trykket i mine ører kommer af muskelspændinger i kæben og omkring ørerne.

    Endelig, efter mange år, ved jeg råd. En fysioterapeut kan rette op på det, hvis han/hun gider. Man skal finde den rigtige. Massage omkring ører og kæbe.
    Det kommer igen med mellemrum. Det går også ud over hørelsen, når det er galt.

    Jeg har i årenes løb været hos lægen og ørelæger, ingen vidste råd.
    En dag jeg ved at gå ud af mit gode skind tog jeg til en anden by og besøgte en ørelæge. Han var "gammel", så jeg til min skræk og tænkte, jeg får ingen hjælp.
    Men det gjorde jeg. Han fortalte mit tryk i ørerne simpelthen skyldtes infiltrationer. Det er nu nogle år siden, men når det begynder at blive galt får jeg en henvisning til en fys.
    Det var en lettelse endelig at vide, hvad det var. Om dit tryk skyldtes det samme ved jeg jo ikke, men det er da en mulighed.

    ps. Min tinnitus, den fjernede en zoneterapeut. Og det var en overraskelse, jeg troede slet ikke på det, men hun insisterede. Hun gjorde det gratis, for jeg kender hende temmelig godt.
    Så efter den oplevelse prøvede jeg akupunktur for mit blodtryk. Det faldt, men det var dyrt og skal jo holdes ved lige.

    Om dine besværligheder hænger sammen, det gør de sikkert. I en lang periode havde jeg også problemer med næsen. Det er forsvundet, gudskelov.
  • Indstillinger
    Jeg har også allergi, tinnitus og nedsat hørelse, samt tæthed i næsen. Det er ikke let at finde en super ØNH læge. Jeg kontakte min ØNH læge pga. jeg udover at være meget tæt i næsen efter en forkølelse som ikke ville gå over, også havde fået en hyletone i højre øre. Hun kiggede mig i øret, og jeg fik taget en høreprøve der viste en meget dårlig hørelse på højre øre og så kiggede hun på mine slimhinder der stod og blafrede som et fluepapir som hun sagde jeg er også allergiker og tager ofte allergipiller. Min dårlige hørelse skyldes de hævede slimhinder. Derfor ville hun ville have at jeg skulle indsnuse saltvand i næsen med en teske, mens jeg holder for det modsatte næsebor 3 til fire gange og så omvendt så for at få alt det snot der var i bihulernetil at forsvinder over tid. Så fik jeg en resept på næsespray (binyrebarkhormon) som jeg skulle puste 2 pust i hver næsebor x 2 dgl. Det har hjulpet mod tætheden, men indtil videre så er min tinnitus ikke helt væk. Den kan være væk en dag eller to - men så dukker den pludselig op igen. Jeg skal fortsætte med næsespray Nasomet, og ses på klinikken igen om ca. 3 måneder. Jeg håber at min tinnitus forsvinder, ellers vil jeg da overveje Persille1's råd. Godt indlæge forøvrigt. Mange gange glemmer man at prøve alternative behandlingsmåder. Forøvrigt kan tinntus også være psykisk betinget. Alt hænger sammen, også det psykiske med det fysiske, spændinger osv. Håber du vil få det bedre.
  • Indstillinger
    Jeg har de samme syptomer og opleveler at mit højrenæsebor ofte bliver lukket til når jeg har kæbespændinger. En tandlæge og en bideskinne har ikke gjort det store... tværtimod er tinnitussen blevet værre, så jeg må nok igang med noget zoneterapi. Er der nogen der kan anbefale en god på Sjælland?
Log in eller Registrér for at kommentere.