Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udeblivende menstruation, gravid?

Redigeret 3 juli, 2011, 14:42 i Snart gravid
Hej. Jeg er 24 år gammel, og jeg har et problem.
Jeg har ikke spist p-piller siden oktober måned, da min kæreste og jeg har brugt lang tid på at snakke om det. Nu har vi taget beslutningen om at det skal være slut. Der har ikke været nogle problemer, siden jeg stoppede.

Problemet er bare det, at jeg ikke har fået min menstruation i 37 dage nu, og altså har misset min blødning to gange. Jeg har taget adskellige graviditetstests, men de har alle været negative.
Jeg føler ikke selv, at jeg kan se nogle ændringer på min krop, men har dog haft nogle dage med kvalme og en smule svimmelhed.

Vi har et meget velfungerende sexliv, og har truffet beslutningen om at lade natur gå sin vej. Min kæreste har allerede et barn i forvejen. Vi er derfor blevet enige om, at vente og se hvad der sker. Men går altså ikke med et brændende ønske om at det skal være lige nu. Men vi ønsker begge et barn.

Hvad kan grunde være til, at min menstruation udebliver? Hvis det ikke er fordi at jeg er gravid, hvad kan det så være?

Vi har valgt en meget stille og rolig fremgangsmåde, hvor vi netop ville lade naturen råde, så vi forhåbentlig ikke kom til at føle os pressede. Men ved ikke om det kan være stress alligevel.
Der er sket rigtig meget her på det sidste, men vi er inde i en rigtig god periode, hvor alting går vores vej.
Håber der er en der kan hjælpe.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej der er nogle der siger at det er på grund af en lang periode med brug af p - piller . at selv om du ophører med at spise dem . går der tid før den rigtige menstruation begynder at fungere. og der kan være kluder i den menstruation der kommer. men stress kan også gøre at det bliver væk eller bliver forsinket. så hvis du er urolig kan du få en tjek ved lægen. og en gynækologisk undersøgelse og se om alt er ok. Hvis du ikke er parart til at blive gravid lige nu kan han bruge kondom . og du får styr på kroppen igen at din menstruation er reglmæssig. Hvis i forsøger at blive gravid er der en hjælp at et evt befrugtet æg sætter sig fast og får nærring ved at du spiser gra vitamin op til 3 måneder før forventet befrugting. og i ikke hver gang i er sammen sexuelt tænker på at blive gravid. husk sæd produktionen er 3 måneder undervejs så der må godt gå naturlig mellemrum. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.