Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blackouts under flyvning

Redigeret 4 juni, 2011, 14:26 i Hjerteproblemer
Hej

Er der nogen, som kender nogen eller selv har prøvet at få et blackout under en længere flyvetur?
Min mor har nu været ude for det to gange, og vi aner ikke, hvad der er galt. Hun bliver helt "slatten" i sædet, er ikke kontaktbar, ryster, er kold og har lav puls. Efter et par minutter vågner hun igen og kan ikke selv huske episoden. Stewardessen giver hende ilt, juice og får lidt rundt med hende, hvilket hjælper.
Selvom hun er opmærksom på problemet (støttestrømper, bevægelse og ekstra drikkevarer) ser det ikke ud til at hjælpe.

Er der nogen, som har et godt bud på, hvad der kan være galt? Tyder på et kredsløbsproblem af en art, men indtil videre har de adspurgte læger ikke kunne sætte en finger på det.

//stud.med.

Kommentarer

  • Indstillinger
    min mor får også nogen black out hun besvimer og så når hun vånger så kan hun ikke husk hvad der er sket jeg har op løbet det før op i byen jeg kom hjem fra skole og så skulle mig og min mor op i byen så da vi skulle hjem så fik hun et oppe i byen jeg tog telefonen og ringede 112 med det sammen og jeg var meget ked af det
  • Indstillinger
    Hej
    En i nærmeste familie har haft symptomer som ligner det du beskriver. Jeg tror det har noget at gøre med stresset træthed, man pakker kuffert, er spændt på ferien osv. Deroppe i luften ændres kemien i kroppen, man skal gerne have rigelig væske og helst ikke alkohol, måske falder blodtrykket hos nogen, det er bare mit gæt. God jagt på flere muligheder. Mvh. Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.