Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp til opbygning af muskler

AnonymousAnonymous
Redigeret 9 maj, 2011, 03:46 i Rygsmerter
Hej
I oktober skulle jeg hente 25 kg sukker i en kælder, på min efterskole, det ligger så under 50 kilo mel, og fordi jeg jo er doven, gad jeg ikke at flytte melen først, så bukker mig ned og løfter sukkeret, og min ryg siger knæk.
Siden da havde jeg konstante rygsmerter. Jeg kom til ortopædkirurg, hvor jeg får at vide at jeg har scoliose nederst i ryggen, men at det er nok til at jeg kan træne det væk.
Jeg fik så en idrætslære, som også er rådgiver omkring styrketræning etc. som gav mig nogle øvelser jeg skulle lave 4 gange om ugen.
Nu vil jeg bare høre, er der et eller andet jeg kan gøre for at opbygge muskler nemmere?
For da jeg har for højt stofskifte har min krop svært ved at opbygge muskel masse, da der ikke rigtigt er noget energi og fedt at opbygge det af.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har lægeligt dokumenteret for højt stofskifte, skulle det så ikke reguleres med medicin? Ellers tror jeg, at du risikerer f.eks. struma på langt sigt.

    Jeg kender ikke til, at for højt stofskifte skulle forhindre muskelopbygning - hvem siger det?

    Når du har skoliose vil jeg anbefale, at du får instruktion i øvelser hos en fysioterapeut. Idrætslærere og andre instruktører har ikke den nødvendige viden om, hvordan DU skal gøre for at træne rigtigt. Pas rigtigt godt på dig selv, men lad være med at sætte dig sofaen - det bliver det kun værre af. RIGTIG træning, tilpasset de behov du har, er vigtig.
Log in eller Registrér for at kommentere.