Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

øre problemer

hej

jeg har et problem .. nu har det stået på i snart 4 år og syntes ikke lægerne kommer med nogen brugbart

jeg har været ved ørelæge han fandt ud af at jeg spænder i kæbemusklerne når jeg sover da de var meget ømme.. og han mente jeg skulle have en bide skinde at sove med .. det har jeg fået lave .. og det virker ikke har samme problem .. mit problem består af at jeg konstant har en svag hylen for mit ene øre men der er nogle lyde som påvirker mit øre voldsomt .. det er meget slemt når jeg tømme opvaskemaskine .. de lyde når ting ramme hinanden giver smerter og blob i mit ene øre .. nogen dage er det mere slemt en andre ...

har fundet ud af at den pude jeg sovet på om natten ikke må kunne pressen sammen til en kugle da den på en elle anden måde får trykket på meget på mit øre så det bliver 100 gange så følsom over for støj som de normalt er .. ..

jeg var ved tandlæge og få lave en rodbehandling og bleve bedøvet i den side hvor jeg har problemer .. den bedøvelse .. ændrede en del på mit problem. var slet ikke så følsom over for støj som jeg plejer at være .. hvad kan bedøvelse gøre

jeg syntes ellers jeg altid har passet på mine øre .. bruger altid øre propper når det er påkrævet .. ''


har i en ide om hvad der er galt ..


mvh kenneth sørensen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan kun fortælle, jeg havde også store problemer med min ører. For mig var det som om der sad propper inde i dem. Jeg havde været hos min læge og et par ørelæger uden at få den mindste hjælp.
    Jeg var efterhånden helt desperat. Min tandlæge havde sagt til mig, jeg spændte i kæben på grund af kæbens bygning og jeg burde ligge med en skinne.
    Det ville jeg ikke og jeg satte det ikke i forbindelse med mine ører. Jeg opsøgte en ny ørelæge og til forskel fra de andre vidste han, hvad der var galt.
    Det spændte så meget i min kæbe at det gik op i ørerne. Jeg skulle have massage omkring ørerne og kæben. Jeg fik en del behandlinger og hvor de hjalp. Jeg bliver nok snart nødt til at få noget massage igen, for det er længe siden sidst og det er begyndt igen. Men nu kender jeg grunden.

    Jeg ved ikke om denne oplysning kan hjælpe dig.
  • Indstillinger
    kom du selv til at betale for dine behandlinger .. og hvor lang tid hjalp det til problemet kom tilbage
  • Indstillinger
    Jeg betalte den sædvanlige pris hos fysioterapeuten. Jeg fik en henvisning af ørelægen. Efterfølgende beder jeg min læge om henvisningen. Og den får jeg uden besvær.
    Behandlingen hjalp mig i flere måneder. Ja jeg tror, der denne gang er gået et par år, før det nu begynder at plage mig igen.
  • Indstillinger
    oki hvad er prisen på sådan en
  • Indstillinger
    Jeg mener at huske jeg betalte omkring 13o kr pr gang. Jeg fik 7 behandlinger. Jeg er ikke medlem i "danmark", de giver ekstra tilskud foruden det sygesikringen betaler. Det er fratrukket det nævnte beløb.
    Man skulle have været fysioterapeut.

    Den første gang er det lidt dyrere, de efterfølgende behandlinger billigere.

    Men du skal forlange massage. Alle deres øvelser hjælper ikke. Der skal en god omgang massage til. Jeg har fundet en, som er dygtig.

    Den første jeg var hos duede ikke.
    Han gad ikke give massage og det er nødvendigt.
  • Indstillinger
    hvem er det du bruger
  • Indstillinger
    Desværre, du må selv finde dig en fysioterapeut. Jeg vil ikke oplyse, hvor i danmark, jeg findes.
    Du kunne jo bo i sønderjylland og det gør jeg ikke. Så er du lige vidt.
    Jeg ønsker dig held med det, for det er ikke sjovt, når den er gal med ørerne. Det plager konstant og de praktiserende læger er ikke meget for at tage det alvorligt.
    Jeg er virkelig glad for ørelægen, som jeg fandt til sidst, tog det alvorligt. Jeg anede jo ikke, hvad grunden var.
Log in eller Registrér for at kommentere.