Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Arvæv i forhuden

Redigeret 26 januar, 2011, 05:21 i Mænds sygdomme
Hej!

Jeg blev for en uge siden opereret for forhudsforsnævring, ved at jeg fik fjernet en smule af forhuden. De første dage efter operationen, kunne jeg mærke at det havde hjulpet meget, og der var ingen problemer med at trække forhuden tilbage. Nu er der så blevet dannet arvæv lige bag såret, oven på pikken, og det er blevet sværere at trække forhuden tilbage. Ved erektion vil det nok nærmest være umuligt.

Jeg var ved lægen her til morgen, og han mente, at det måske kunne blive nødvendigt med en omskæring (hvilket jeg helst vil undgå), men at jeg skulle se tiden an, da såret jo ikke er helet endnu.

Er det muligt at blødgøre arvæv, evt. ved at trække i huden? Jeg tænker, at hvis det kan lade sig gøre, er det måske bedst at gøre noget ved det nu, inden det udvikler sig yderligere.

Der er som sagt kun gået en uge siden operationen, og måske er jeg bare lidt utålmodig, men hvis der kan gøres noget, så jeg ikke skal under kniven igen, ville det være super.

M.v.h Hansen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er stadig en uges tid tilbage af helingsprocessen, så prøv af lade forhuden sidde i tilbagetrukket tilstand, så den konstant er udvidet. Så får du også trænet i, hvordan det føles at være omskåret, hvis det nu kommer dertil.
Log in eller Registrér for at kommentere.