Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg diabtes?! Please svar:(

Redigeret 13 november, 2010, 15:32 i Åben debat om diabetes
Hej jeg er en dreng på 18 år.

På det seneste har jeg haft hyppige vandlandinger lidt for meget.
Jeg skal tit på toilet. Men da jeg hverken er tørstig, træt eller har lidt vægt tab ville jeg høre om det sagtens kunne være diabetes alligevel?
Jeg er desuden heller ikke sulten eller har mistet appetitten.
Det eneste symptom jeg har er: hyppig vandladning.
Men jeg er dog meget bange og nervøs for hvad det kunne være.

Venlig hilsen en bange 18 årig
:(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Et symptom på diabetes er ofte også tørst og svie ved vandladning, men det er jo ikke sikkert, at disse symptomer viser sig i alle tilfælde.

    Jeg ved ikke, hvorfor du lige slår ned på diabetes? Der kan være en række andre årsager, så jeg vil da foreslå dig at kontakte din læge, der sikkert kan stille dig en række spørgsmål på ting, som du slet ikke tænker på, kan have betydning.

    Men - indtil du kommer til læge bør du sørge for at kompensere for den hyppige vandladning ved at sørge for at få nok at drikke. Du kan nemt få væskemangel, og det er ikke så godt, da det kan påvirke din koncentrationsevne.
  • Indstillinger
    Altså grunden til at jeg slår ned på diabetes er fordi det er det jeg frygter mest at få.
    Men som sagt er hverken tørstig eller noget. Det siver heller ikke og klør heller ikke nede ved kønsorganerne.
    Altså jeg drikker som regel 2 liter om dagen så det burde da være nok?
  • Indstillinger
    Ja, to liter burde være passende, men hvis du har ekstraordinær megen vandladning skal du stadig kompensere.

    Men kontakt dog din læge i morgen og få en tid hurtigst muligt, så du kan få ro i sindet.
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg tror ikke du skal være nervøs for om det er Diabetes. Du nævner kun et symptom som er hyppig vandladning. Hvis du havde diabetes ville du næsten slev mærke det i form af alle de andre symptomer som du jo kender. Det vil være mystisk kun at udvise et symptom.
    hyppig vandladning kan skyldes mange andre ting end diabetes.
    Jeg vil foreslå at du kontakter din læge mhp en at få taget en urinstix som med det samme kan afsløre sukker i din urin og dermed om der du har diabetes.
    tænkte på om du også er oppe og tisse om natten, for det gør en typisk diabetes patient? hvis ik, er der nok ikke nogen grund til at være nervøs.

    held og lykke.
  • Indstillinger
    hej hane:)

    Puha det var noget af en lettelse du gav mig der.
    Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med at hvis jeg også tænker over og på at tisse så får man lige pludselig en tisse træng selvom man måske ikke skal??
    Nope jeg sover helt fint om natten og vågner ikke op pludseligt for at skulle tisse:)?
  • Indstillinger
    For mig at se er det lige så usandsynligt at du har diabetes når dit eneste helbredsmæssige problem er at du tisser tit, som det er at du har slemt irriteret tyktarm fordi du får et anfald af diaré eller AIDS fordi du har influenza...

    Der er et hav af lidelser der kan føre til hyppig vandladning som lynhurtigt kan kureres.

    Men der findes da selvfølgelig altid undtagelser, og hvis du er overvægtig og der er diabetes i familien og du på anden måde i risikogruppen for at udvikle diabetes er muligheden til stede. Men jeg mener stadig at det er usandsynligt når du kun har det ene symptom.

    Se at få ringet til lægen på mandag og kom ned og få tjekket urinen for infektioner, sukker og sexsygdomme...
  • Indstillinger
    Hej anna84, tak skal du have gør mig mere roligere.
    RInger til lægen på mandag og høre.

    P.s. Nope er hverken overvægtig eller diabetes i familien.,
    Er 180 høj og vejer 60 kg såe:)
Log in eller Registrér for at kommentere.