Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Død i 30 min. ingen skade medfølge, kan det passe?

Redigeret 17 juli, 2010, 13:52 i Hjerteproblemer
Hej. Jeg har et spørgsmål. En af mine gode venner, har en hjertet fejl, han mangler en hjerteklap. Han er ret så underlig, en gang imellem. Det kommer af og til med at jeg og nogle af mine andre venner får en sms med at han er død, hans ven, men den ven har vi aldrig set, eller måtte snakke med. Der har været så mange forskellige forklaringer, så man ikke er i tvivl om der er løgn inde over. Men om han er syg er jeg meget usikker på. Jeg har aldrig set hans medicin eller noget, det har vores fællese venner heller ikke, ikke en gang kæresten. Han har løget meget over for os osv.. Grunden til den ekstremt store mistanke, er at han påstår at han har været død i 30 min. op til flere gange

Han har ingen skade taget af at være sten død i 30 min. op til flere gange. Du kan da ikke være død i 30 min. uden at få hjernskade, eller få følge skade?
Håber i vil hjælpe.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Altså, hvis ikke en gang hans kæreste ved noget om medicin eller anfald af sygdom, så fejler han da næppe noget.

    Jeg undrer mig nu mest over, at kæresten ikke ved besked med sikkerhed. Jeg ville sgu ikke være kæreste med en der sagde han var dødeligt syg men ikke ville fortælle om de nærmere omstændigheder eller sin behandling. Og jeg ville da slet ikke finde mig i at få at vide at han var død når ikke han var det.
    Som venner forstår jeg da heller ikke, at I ikke taler med ham om det. Venner bekymrer sig om hinanden - og når I har mistanke om at det er noget han opdigter bør I da tage en nænsom snak med ham om det. Det kan jo være at han rent faktisk bruger det her som sin måde at råbe på hjælp på.

    Jeg tror ikke han fejler noget. Altså andet end noget psykisk. Han må jo have et behov for at mærke, at nogen bekymrer sig om ham siden han laver sådan nogle set-ups. Der er flere muligheder; enten tror han selv fuldt og fast på det eller også ved han godt at det er løgn men kan ikke finde ud af at sige hvad han egentlig gerne vil sige. Spørg ham dog!

    Men naturligvis kan det da være at han rent faktisk har en hjertefejl.

    Men dit egentlige spørgsmål: Kan man være død i 30 minutter, genoplives og fortsætte uden skader? Nej, det kan man ikke.

    Efter 3-5 minutter kommer der skade i hjernen og efter 7-10 minutter er der skader på de indre organer.

    Hvis der udføres korrekt hjertemassage fra hjertestoppet indtræder og til fagpersonale ankommer og får gang i hjertet er der lavere risiko for skader.
    Læs: http://da.wikipedia.org/wiki/Hjertestop
Log in eller Registrér for at kommentere.