Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg bliver altid syg:-(

Ved ikke rigtig hvor jeg kan spørge til dette henne, så nu prøver jeg her.... Sagen er den at jeg stort set altid bliver syg... Og når jeg bliver syg - så bliver jeg rigtig dårlig så jeg ikke kan fungere.. lige nu er jeg forkølet igen... Er så dårlig, har influenzalignende symptomer - sveder, dårlig mave osv... Og sådan er det desværre altid..... Jeg prøver ellers at leve sundt - og er især blevet bevidst om det de senere år - men det hjælper ikke rigtig noget... Det er skidesvært at leve sådan her når man skal fungere på et arbejde... De tror jeg prækker hele tiden og bare ikke gider.... Og for at mindske sygefraværet må jeg enda ofte gå på arbejde selv om jeg er skidt og burde blive hjemme......

Andre der kender til det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    hey
    Vil bare give dig et godt råd, har lige investeret i philips frugtpresser. Det burde du prøve, det er den nemmest måde at få alle dine vitaminer på, giver det vildeste boost af alt hvad din krop har brug for. Go bedring
  • Indstillinger
    Det kunne tyde på dit immunforsvar ikke er helt tip top. Sørg for at tage vitaminpiller, så du får hvad du skal bruge (spørg f.eks. på apoteket). Ellers så kontakt din læge.
  • Indstillinger
    Hej - jeg kender det godt, i mange år havde jeg det samme problem, somme tider kunne jeg næsten ikke slæbe mig selv på arbejde, men gennem øget motion og ændret (=sund) kost, ændrede jeg på dette. Vigtigt er imidlertid at lytte til sin krop og for mig virker det at få en god søvn, når der er brug for det.
  • Indstillinger
    Jeg kender alt for godt til dine syptomer og jeg er godt træt af det.. jeg har det ligesom dig dyrker en masse motion uden at overdrive, spiser sundt. Men helt tilbage da jeg var lille var jeg konstant syg..
    jeg er blevet påtalt for at jeg er meget syg på jobbet, men jeg prøver så at arbejde hjemmefra.
    Jeg ville også ønske der var nogen der kunne forbedre det næsten ikke eksisterende immun forsvar.. Jeg har dog aldrig har influenza kun alle symptomer ligesom dig..
    hvis du har fundet løsning så må du gerne oplyse den til mig.
  • Indstillinger
    Jeg tror løsningen er, som et par andre foreslår. Vitaminer og sund kost.
    Ikke de billige vitaminer fra supermarkedet, men gode, hvor der er mange ting i. F.eks. omnimin.

    Mit barnebarn var ustandselig syg i næsten et år og det var ikke særlig godt for hendes job. Hun ville ikke lytte, hun spiste sundt og der var vitaminer i maden, sagde hun.
    Jeg forklarede hende, de var nærmest drænet ud på grund af flere forskellige ting. Endelig begyndte hun at høre efter og nu har hun fået det meget bedre. Måske også fordi lægen begyndte at sige det samme, som jeg gjorde.
  • Indstillinger
    Hej..
    Kender desværre kun alt for godt til det. Jeg har det nemlig på samme måde.. Mit immunforsvar er sådan ca. på 0... og det er ikke så fedt når man arbejder i en børnehave med masser af snottet og syge børn.. Har selv været kronisk syg de sidste 2½ år og hvergang der er nogen omkring mig der er syge, så bliver jeg syg.. Hver gang jeg tager til lægen med en "ny" lungebetændelse lytter han lidt og giver mig bare nogle flere piller.. Så man kan godt sige at jeg kender til det.. Hvis det ikke er kold eller alm lungebetændelse, så er det halsbetændelse eller bihulebetændelse.
  • Indstillinger
    Hej Rikke :)

    Nu ved jeg ikke hvor åben du er overfor det alternative, men du kan prøve at tage til en kinesiolog. Hun/han kan teste dig for ubalancer og anbefale dig hvad du skal tage for at hjælpe kroppen. Der er ingen der siger at du skal købe hele molevitten hvis det er meget - du kan jo selv vurdere hvad du vil tage med dig fra besøget. Det kan ihvertfald ikke skade, det er helt sikkert, og hvis det kan hjælpe, så er det vel de 350 kroner hver. En sådan bør også inddrage dine kost- og motionsvaner og generelle helbred for at kunne guide dig bedst.
  • Indstillinger
    Et typisk symptom ved kronisk tungmetalforgiftning er, at man skranter og ofte har gjort det i årevis.
    Der kan læses mere her: www.tungmetal.dk
  • Indstillinger
    Hej alle

    Jeg har en datter som er meget syg ofte og jeg er også meget ofte syg og meget træt. Vi har begge fået konstateret en immun defekt der forkortet hedder mbl-mangel (mannose-bindende lektin) kort og godt er det en genetisk felj på immunforsvaret, der gør at man ofte bliver syg (alm. forkølelse, feber, influenza, mave problemer, mellemørebetændelse, halsbetændelse og meget mere) man kan ikke gøre noget for at rette op på denne fejl, men en diagnosen kan give en svar på hvad der er galt, og hvis den er helt slem kan man søge om tabt arbejdsfortjeneste hos kommunen. Det bliver tester via blodprøve. Desværre er der ikke særlig mange læger der kender til det (det gjorde min ikke) så det er bare at slå i bordet og forlange at de søger lidt på det og får lavet en blodprøve. Henrik Permin er ekspert i området med mbl-mangel han arbejder på bispebjerg hospital, ham kan i evt. få jeres læge til at ringe til...
    søg på mbl-mangel på googel og læs meget mere om det...
    håber det kan give jer svar...
    mvh
    Lonnie
Log in eller Registrér for at kommentere.