Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Behandling på offentlig eller privat klinik?

Redigeret 26 januar, 2010, 14:45 i Barnløse i behandling
Min kæreste og jeg har været igennem 4 gange insemination uden held. Og nu står vi overfor IVF-behandlinger som næste step.

I den forbindelse har vi et dilemma...
Vi kan enten vente i 5-6 mdr på at komme i behandling gennem det offentlige, eller komme igang nu, og så til gengæld selv betale for behandlingen på en privat klinik.
Det er mentalt rigtig svært at skulle sætte behandlingen på standby, da fokus har været på graviditet hver måned igennem flere år. Samtidig er det også en dyr omgang på privat klinik, synes vi. Men måske behandlingen er bedre?

Det skal i denne forbindelse nævnes, at jeg på naturligvis vis har været gravid 2 gange, inden for det sidste 1 1/2 år, men i begge tilfælde aborteret i uge 5. Så jeg kan jo desværre have forhøjet risiko for at det skal ske igen. Det aspekt gør det sværere at udsætte behandling.

Hvad ville du/I gøre i vores situation?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,
    har selv været igennem 4 inseminationer og har lige fået lagt æg op ved ivf-behandling. Hvilet hospital er i i behandling på? Vi er på Riget, og i de sagde også til os, at vi skulle regne med ventetid, men vi kom til med det samme?
    Hvis de virkelig mener der er så lang ventetid, tror jeg, at jeg ville tage en privatklinik. Jeg ville simpelthen ikke kunne overskue ventetiden.
    Har du besluttet dig?

    Venligst
    stenbukken
Log in eller Registrér for at kommentere.