Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vægt tab efter at være stoppet på Eltroxin hvorfor?

Hej med jer.

jeg er 39år gammel og jeg har taget eltroxin i 14 år imod lavt stofskifte. Jeg tager 100 mg i hverdagene og 150mg i weekenderne. Jeg er meget tyk og har kæmpet i rigtig mange år men stærk overvægt. Men jeg har ikke kunne tape mig. Jeg for rigtig meget medicin og har gjort det i 16 år. Jeg har kun kunne tage mere og mere på i vægt, til sidst var jeg oppe og vejer 140 kg og jeg er kun 156 høj. Men for et halv år siden fik jeg en diskopolaps i nakke og bliv lam i benende. Men for 2 måneder siden bliv jeg opereret og jeg har fået fælden tilbage i benende og kan gå små korte turer, så det er godt. Men siden min operation er jeg stoppet med at tage eltroxin, jeg ved ikke hvorfor jeg stoppede, det var bare noget der skete uden jeg tænkte over det. Nu er jeg begyndt at tabe mig. Jeg har tabt meget er nu nede på 101 kg. Og det kan jeg ikke forstå. Jeg troede at når man havde lavt stofskifte og man tog eltroxin at man ville forhøje sin forbrænding og der med tabe sig. Men jeg tog på. Og nu når jeg er stoppet med eltroxinen er jeg begyndt at tabe mig. Det giver ikke mening. Er der nogen der har en ide om hvorfor min krop reger sådan? Og hvordan det kan hænge sammen?

MVH camilla

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.