Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerte omkring urinrør

Hej alle,

Jeg er en noget nedtrykt pige på 19 år grundet mit problem som har stået på i snart 2 måneder..
for snart 2 måneder siden fik jeg taget blodprøver i andet forbindelse, hvortil min læge så noget forhøjet tal, som kunne skyldes blandt andet blærebetændelse, så det blev jeg testet for. Den var ikke sikker så den blev sendt til dyrkning. i mellemtiden fik jeg udskrevet selexid gennem vagtlægen over weekenden. Om mandagen fik jeg af vide at der var en smule nitrit men ikke noget lægen ville give pencillin for hvis ikke jeg selv havde taget dem. Sagen er den at efter de 3 dage med behandling forsvandt mine blærebetændelse symptomer i et par dage. Hertil opstod en svien som virker til at komme fra urinrøret. Jeg fik konstant tissetrang og noget som mindede om blærespasmer vil jeg tro. Følte konstant jeg skulle tisse. Var til lægen massere gange de første uger og blev testet for diverse kønssygdomme inkl. klamydia. negativ alle sammen. selvfølgelig også en masse negative urintest, der er altså ikke fundet bakterier i min urin! Er endda podet for mycoplasma også. Lægen mente det var svamp, og jeg fik behandling, det hjalp bare slet ikke på mine stikkende smerter i urinrøret.

Smerterne kommer umiddelbart uden noget mønster, dog mener jeg at de opstår kort EFTER vandladning, dvs jeg har ingen smerter under vandladning. Smerter opstår spontant og føles som knive som stikker, eller jag i urinrøret/deromkring.

Jeg var ved urolog for 3 dage siden (hurtig henvisning grundet det går mig enormt meget fysisk og især psykisk på). Her fandt hun ingen ting galt i blære eller urinrør alt så fint ud sagde hun. Det var ikke den besked jeg håbede på, jeg havde håbet på noget var galt, så jeg kunne få en diagnose. Hun sagde kort sagt bare til mig at "sådan er der nogle som har uforklarelige smerter, nu er alvorlige ting udelukket, så nu skal du bare leve med det" - Øv en besked. For jeg går rundt og tror det er smertefuldt blæresyndrom, eller smertefuldt urinrør, som der ikke kan gøres det store ved.
Egentlig er jeg bare konstant bange for forværring i smerterne, samt at det aldrig går væk, jeg er trods alt kun 19 år og føler lidt min fremtid smuldre hvis ikke snart jeg får noget diagnose eller behandling, jeg er ved at gå til i frygt for fremtiden, for det er ikke til at holde ud...

Det skal siges at mine symptomer fra selve blæren svinger meget, og at jeg de sidste par dage har kunne holde mig til 7-8 tissebesøg om dagen, så det er primært denne svien/stikken som genere mig..

Kort sagt er mine gener:
umiddelbart spontant svie/knive stik i urinrøret - nogle gange stærkere forholdsvis tid efter vandlanding, andre gange spontane ture i løbet af dagen.

Er der nogle som har oplevet lignende gener?

Log in eller Registrér for at kommentere.