Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Støvmide allergi, eller?

Hej alle.

Jeg har igennem længere tid døjet med en form for uoplagthed, som kommer og forsvinder i perioder. Lige nu synes jeg at det er lidt slemt, og søger erfaringer.

Da jeg er pollen allergiker, er der en stor mistanke om at jeg har husstøvmideallergi, men jeg skal dog først testes i næste uge. Jeg har dog selv en god fornemmelse for at den skulle være god nok. Jeg begyndte for nyligt at tage noget binyrebarkhormon, da min Øre-Hals-Næse læge anbefalede dette.

Jeg vil gerne høre om nogen har samme erfaringer som mig, og hvad i evt. har gjort ved det.

  • Jeg vågner hver eneste nat/morgen ved 5 tiden, og får desværre ikke sovet helt ud. Dette gør at jeg føler mig træt i løbet af dagen. Når jeg vågner er bare vågen med det samme, det vil sige at det ikke tager tid for mig at kommer op, som f.ek.s når et vækkeur ringer.

  • Jeg har ikke de store problemer med min næse på nuværende tidspunkt, som ikke løber ret ofte lige nu. Når jeg pudser næsen er der slim, og der kommer udelukkende hvid sekret ud..

  • Jeg har nyst i perioder, men nu er det ikke så slem. Men lagde f.eks. mærke til da jeg kom ind i soveværelset at jeg nyste

  • Min tunge føles på den bagerste del som lidt hævet, men ØHN-lægen kunne ikke se

  • noget på den.

  • Jeg har en tendens til at få ondt i bihulerne. Ikke en voldsom smerte på nogen måder, men det føles som rødme/lidt strammende omkring området. Til tider har jeg haft ondt i bihulerne, ved temperature forskelle og når jeg kiggede ned.

  • Men det der kan genere mig mest er hovedet. Jeg døjer med en for form for prikkende tryk. Måske en lille smule tungt hoved til tider, eller bare en mærkelig fornemmelse som er svær at bekrive. Det kan måske føles som prikker. Mest lige ved siderne over øerne. Tindingerne.På toppen af hovedet, og baghovedet. Det skifter meget.

Det er ikke noget der som sådan gør ondt, men det kan føles ubehageligt og jeg kan mærke at det er der og giver mig en stor uoplagthed på arbejdet. Jeg kan f.eks. nemt ty til negative tanker, da det irriterer mig.

Er der nogen af jer som har/oplever det samme?

Log in eller Registrér for at kommentere.