Hjem Muskler, led og knogler Diskusprolaps

Kan det være det??

For et par år siden havde jeg en diskusprolaps I nakken, som blev bekræftet via MR scanning. Jeg havde voldsomme smerter uafbrudt i ca 6-8uger, som udelukkende blev behandlet med en cocktail smertestillende og fys.

Jeg har nu 2 gange inden for 2-3 mdr oplevet at vågne og ikke kunne komme ud af sengen for smerter i hele højre side, centreret omkring lænden. Jeg har svært ved at trække vejret ordentligt igennem pga smerter der trækker op mod ribben. Desuden trækker det ned i højre ben, især på ydersiden af låret og ned i knæhasen. Mit højre ben føles ustabilt og jeg giver efter i knæet. Desuden har foden tendens til en sovende/snurren fornemmelse.


Op af dagen bliver det bedre, dog forsat med udtalt ømhed. Dette forsætter et par dage, hvorefter smerterne forsvinder.

Disse "smerteanfald" har jeg nu haft 2 gange og det fik mig til at søge læge. Han trykkede mig lidt på lænden og da jeg er meget øm der, mente han det var en diskusprolaps og henviste mig til en MR scanning.

Men kan smerter fra en diskusprolaps komme og gå? Burde de ikke være konstante over en længere periode(som det jeg oplevede med den i nakken)

Ved de 2 gange jeg har haft det, gik der begge gange cirka 3-4 dage ,hvorefter de aftog....jeg tænker bare, at hvis det er en diskusprolaps burde de vel være der hele tiden...?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.