Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Handicappet - hvad kommer til at ske ?

I mangel på en mere dækkende kategori blev det her.

Jeg er "kun" 40 år nu, men må nok indse at inden for få år kan jeg ikke længere klare mig selv.

Som lungekræftramt (dog færdigbehandlet), men alligevel gangbesværet og psykiske problemer får jeg tiltagende sværere ved at klare mig selv i hverdagen (fx får jeg allerede leveret dagligvarer, ikke på kommunen foranledning men min egen).

Har allerede været på førtidspension i 5 år.

Altså helt basale ting, som hente en ting i køleskabet eller blot stå 10 min i badet, kan udmatte mig totalt.

Det værste er at jeg bor på 2. sal, så er rædselsslagen for at falde på trapperne, blot for at hente post eller lign.

Jeg har søgt lidt på ældreboliger, men der sdkal man være over 60 for overhovedet at blive skrevet op til. Så har jeg kigget på handicapvenlige boliger, men de er vist mere til sådan nogen med spastisk lammelse eller sådan noget lign, og det har jeg jo ikke.

Hvor tror i jeg ender, når jeg ikke længere kan blive hvor jeg er ?

Kommentarer

  • Indstillinger

    Nu har vi jo alle sammen en sagsbehandler ved kommunen, og jeg vil da foreslå, at du bestiller en tid ved din - og der kan da givet være nogen ventetid.
    Men der kan du netop spørge ind til, hvordan du forholder dig i lige præcis din situation, hvordan mulighederne er.
    Der kan du også få formidlet kontakt til nogen, der kan vurdere, hvilke hjælpemidler, der evt kan være gode for dig, hjælp til at blive skrevet op til den rette bolig, hjælp til vurdering af, om du skal have noget hjemmehjælp osv osv

Log in eller Registrér for at kommentere.