Hjem Sind og psyke Skizofreni

Hvordan kommer jeg ud af medicinen imod skizofreni

Jeg vil rigtig gerne ud af medicinen Olanzapin. I marts måned mødte Politiet op hos mig og helt uberettiget tvang mig med og indlagde mig på Psykiatrisk Center. Der var jeg indlagt i lidt over 2 måneder.

De mente at jeg skulle starte på Olanzapin igen, hvilket jeg var stoppet med, efter en lidt forvirrende samtale med lægen, som modsage sig selv og jeg mener jeg fik lov til at stoppe med at tage medicinen. På Psykiatrisk Center sagde jeg at jeg ikke ville have medicinen, de mente jeg skulle have 30 mg, hvilket er 3 gange højere dosis end jeg fik tidligere og når jeg sagde jeg ikke ville have medicinen, så holdt de mig fast og gav mig medicinen som indsprøjtning.

Jeg har i ca. 10 år gået i distrikspsykiatrien i nogle perioder og de har givet mig diagnosen paranoid skizofreni. Den diagnose mener jeg ikke længere jeg har. Jeg har fået styr på mit liv, har arbejde, venner og familie. Jeg er en meget rolig og fredelig person, som ikke generer nogen. Jeg kan ikke længere få nogle af de symptomer, som diagnosen beskriver til at passe.

Medicinen Olanzapin hjælper mig ikke, med noget som jeg gerne vil hjælpes med. I løbet af indlæggelsen satte de dosis til 20 mg, hvilket er det jeg får nu. Jeg sover meget mere end uden medicinen, nu sover jeg 10-12 timer i døgnet, normalt uden medicin ville jeg sove 7-8 timer i døgnet. Jeg går i distrikspsykiatrien nu og der får jeg af vide at hvis jeg ikke møder op til samtalerne og hvis jeg ikke tager medicinen, så bliver jeg indlagt igen. Der er også nogen gange min puls og vejrtrækning føles forkert, måler jeg efter ligger min puls dog fint mellem 70 og 90 slag pr. minut.

Jeg tror det er medicinen der gør, at det som om min mave er helt oppustet og udspilet. Jeg mener heller ikke, der er impuler i min hjerne der skal hæmmes, hvilket medicinen gør. Jeg er ikke intesseret i at tage på i vægt og få en større mave.

Er der nogen man kan klage til, så man kan komme ud af medicinen og ud af Distrikspsykiatrien?

Kommentarer

  • Jeg citerer: Du kan sende klager over behandling på psykiatrisk sygehus eller i distriktspsykiatrien til Styrelsen for Patientsikkerhed eller til en patientvejleder i din region. En patientvejleder kan også hjælpe dig med at lave klagen.

Log in eller Registrér for at kommentere.