Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Medicinsk abort

Hej 😊

Jeg fik foretaget en medicinsk abort for en Månede siden og jeg startede på p-piller samme dag..

Jeg har haft samleje siden med kondom, jeg skulle tage p-pillerne i 3 uger efter indgrebet og holdt pause i fredag (Idag er det søndag) hvornår kommer menstruationen så.. skal lige siges at jeg ikke har taget p-piller i mere end 10 år..

mvh

karoline

Kommentarer

  • Indstillinger

    Hej Karoline

    Da jeg tog p-piller, gik der ca 3-4 dage fra sidste p-pille til min menstruation kom. Menstruationen varede ca 3 dage.

    Jeg ved ikke, om den medicinske abort måske har “fucket” dit system lidt op. Det kan jo godt være, at der lige går lidt tid, før det hele fungerer normalt igen.

    Hvis din menstruation ikke kommer denne gang, skal du nok bare starte med p-pillerne igen som fu normalt ville gøre. Så kommer det nok næste gang, du holder pause 👍

    Hilsen

    Johanne

  • Indstillinger

    Hej Johanne..

    Jeg venter lige et par dage, det kan jo godt være at aborten og p-pillerne har være med til at det hele er lidt ude af kurs, jeg ville godt have at det bare kom og jeg blev bare lidt nervøs og det kunne jo godt være at der var andre der havde prøvet, det samme som jeg og tak fordi du skrev 😊

    Hilsen Karoline

  • Indstillinger

    Jeg citerer:
    Blødningen ved p-piller er kunstig
    Tager du p-piller, fungerer din egen cyklus ikke. Der er derfor ingen medicinsk grund til at bløde, og det gavner ikke kroppen.

Log in eller Registrér for at kommentere.